Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Σημαντικές αλλαγές στη ΔΕΥΑΜΒ φέρνει ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας

Σημαντικές αλλαγές, οι οποίες στοχεύουν στην όσο το δυνατόν καλύτερη διάταξη των δυνάμεων της επιχείρησης, με ευελιξία και χωρίς στεγανά, περιλαμβάνει ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑΜΒ, τον οποίο παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Βόλου και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ Πάνος Σκοτινιώτης, πλαισιωμένος από μέλη του Δ.Σ. και διευθυντικά στελέχη της Επιχείρησης. Ο νέος ΟΕΥ, ο οποίος θα συζητηθεί στο Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ την ερχόμενη εβδομάδα, αποτελεί καρπό ευρύτατης διαβούλευσης και ήδη έχει σταλεί στους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, στον εκπρόσωπο του ΤΕΕ και στην εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Δ.Σ.
Όπως τόνισε ο κ. Σκοτινιώτης, ο νέος ΟΕΥ προσπαθεί να εκφράσει τη νέα ΔΕΥΑΜΒ που δημιουργήθηκε ως αμιγής δημοτική επιχείρηση μετά τη λειτουργία της ΔΕΥΑΜΒ ως διαδημοτικής επιχείρησης τα τελευταία 30 χρόνια. Πλέον η επιχείρηση έχει στην ευθύνη της πολύ μεγαλύτερη έκταση την οποία οφείλει να καλύψει, ανομοιογενείς οικισμούς, αστικές και αγροτικές περιοχές, αλλά και ποιο σύνθετα προβλήματα και νέες προκλήσεις (βελτίωση της ποσότητας και ποιότητας του πόσιμου νερού, διαχείριση λύματος, ΑΠΕ, νέες τεχνολογίες βιολογικού καθαρισμού κ.λ.π.). Και όλα αυτά στη δύσκολη συγκυρία που περνάει η χώρα μας, με σοβαρές επιπτώσεις και στη ΔΕΥΑΜΒ, με κυριότερη την αδυναμία ανανέωσης του προσωπικού και πρόσληψης νέων εργαζόμενων σε καίριους τομείς.
«Σ’ αυτό το τοπίο η επιχείρηση πρέπει να αντιπαλέψει αφενός με τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο δουλειάς, αφετέρου με τις δικές της εσωτερικές αδυναμίες, στις οποίες προστίθενται οι επιπτώσεις της γενικότερης κατάστασης. Για να μπορέσει να ανταποκριθεί, θα πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει, τη μεγάλη εμπειρία της και το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, πολλώ μάλλον από τη στιγμή που έχει κληθεί να αναλάβει ευθύνες για όλο σχεδόν το Νομό», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ.Σκοτινιώτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο νέος ΟΕΥ της ΔΕΥΑΜΒ έχει 3 Διευθύνσεις έναντι 3 επίσης του ισχύοντος, 9 Τμήματα έναντι 11 του ισχύοντος (παρότι στο νέο ΟΕΥ προστίθεται και Τμήμα Άρδευσης, που δεν υπήρχε στον παλαιό ως αρμοδιότητα) και 11 γραφεία έναντι 23 του ισχύοντος. Οι προβλεπόμενες οργανικές θέσεις του νέου ΟΕΥ είναι 158 έναντι 292 του ισχύοντος, ενώ η μείωση των Τμημάτων και των γραφείων έχει  στόχο τη μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασία του προσωπικού.  Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ Λ.Μαυρογιάννης και τα μέλη Ηλ.Ξηριακιάς και Στ.Κούντριας.  Επίσης,  η Γενική Διευθύντρια Αν.Κολιού και οι Διευθυντές Τεχνικών Υπηρεσιών Δ.Κουτσιφέλης, Οικονομικών Γ.Μακρής και Προγραμματισμού Γ.Κομνηνάκης.

Ειδικότερα, στόχοι του νέου  Ο.Ε.Υ. είναι: 
1. Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και άρδευσης σε όλους τους οικισμούς του Δήμου
2. Η ορθολογική διαχείριση του υδάτινου πλούτου και ο περιορισμός των απωλειών στα δίκτυα
3. Η μείωση του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης και η διαρκής προσπάθεια για κοινωνικά πιο δίκαιο τιμολόγιο
4. Η  προώθηση πολιτικών που αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και η ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων και προϊόντων, όπως η παραγωγή ενέργειας (ανανεώσιμες πηγές, αξιοποίηση υγρών και στερεών αποβλήτων, επαναχρησιμοποίηση του λύματος και  γενικότερα δράσεις πάντα φιλικές προς το περιβάλλον)
5. Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε άλλες ΔΕΥΑ κλπ
6. Η ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού της επιχείρησης
7. Ο επιχειρησιακός εκσυγχρονισμός με τη χρήση νέων τεχνολογιών και εφαρμογών της πληροφορικής.
8. Η απόλυτη διαφάνεια στη λειτουργία της επιχείρησης, οι άριστες σχέσεις μας με τους πολίτες, με επαρκή και πλήρη ενημέρωση για τη δράση της επιχείρησης.

O Νέος υπό ψήφιση Οργανισμός έχει την εξής διάρθρωση:
1.Γενική Διεύθυνση.
Α. Τεχνικό Συμβούλιο
Β. Δικηγόροι και Νομικοί Σύμβουλοι και
Γ.   Ειδικοί Σύμβουλοι

1.1 Γενικός Διευθυντής
1.1.1 Γραφείο Διαχείρισης Ποιότητας και Εσωτερικού Ελέγχου.
1.1.2 Γραφείο Προβολής και Επικοινωνίας.

2. Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών
2.1     Διευθυντής Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.
2.2  Τμήμα Διοικητικό
2.2.1 Γραφείο Γραμματείας Συλλογικών Οργάνων
2.3     Τμήμα Οικονομικό
2.3.1 Γραφείο Ταμείου - Έσοδα   
2.3.2 Γραφείο Αποθήκης Υλικών
2.4  Τμήμα Καταναλωτών.

3. Διεύθυνση Λειτουργίας & Συντήρησης Υποδομών.
3.1 Διευθυντής Λειτουργίας & Συντήρησης Υποδομών.
3.2 Τμήμα Ύδρευσης
3.2.1  Γραφείο Εγκαταστάσεων και Δικτύων Ύδρευσης  
3.2.2  Γραφείο ΗΛΜ Εγκαταστάσεων Ύδρευσης και οχημάτων
3.3  Τμήμα Αποχέτευσης & Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ)
3.3.1  Γραφείο  Λειτουργίας και Συντήρησης Ε.Ε.Λ.
3.3.2  Γραφείο Λειτουργίας & Συντήρησης Δικτύου Αποχέτευσης.
3.4 Τμήμα Άρδευσης 

4. Διεύθυνση Προγραμματισμού & Νέων Υποδομών
 4.1  Διευθυντής  Προγραμματισμού & Νέων Υποδομών.
 4.2     Τμήμα Σχεδιασμού, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ)  &  Πληροφορικής.                        
 4.3 Τμήμα Μελετών και Κατασκευών Νέων Υποδομών
 4.4  Τμήμα Εργαστηριακών Ελέγχων
 4.4.1  Γραφείο ελέγχου ποιότητας νερών
 4.4.2  Γραφείο ελέγχου ποιότητας λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων

Β. Αλλαγές στον Νέο Οργανισμό
1)  Διαχωρίζεται η συντήρηση και λειτουργία των υφισταμένων υποδομών,  από τη μελέτη και κατασκευή των νέων υποδομών. Έτσι:
α/ Δημιουργείται  Διεύθυνση Συντήρησης και Λειτουργίας Υποδομών, η οποία αναλαμβάνει μεγάλο μέρος των αρμοδιοτήτων της πρώην Τεχνικής Διεύθυνσης.   Στην ανωτέρω Διεύθυνση δημιουργείται και το νέο Τμήμα Άρδευσης. Επίσης, το πρώην Συνεργείο Υδρομέτρων, που ανήκε στο Τμήμα Καταναλωτών, ενσωματώνεται στο Γραφείο Εγκαταστάσεων και Δικτύων Ύδρευσης.
β/ Δημιουργείται Διεύθυνση Προγραμματισμού και Νέων Υποδομών, στην οποία ανήκει πλέον το Τμήμα Μελετών και Κατασκευών Νέων Υποδομών (πρώην Τμήμα Μελετών της πρώην Τεχνικής Δ/νσης).
γ/ Τα δύο Εργαστήρια, Ποιότητας Νερών και Ποιότητας λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων, συγκροτούν το νέο Τμήμα Εργαστηριακών Ελέγχων που υπάγεται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Νέων Υποδομών, με Γραφείο ελέγχου ποιότητας νερών και  Γραφείο ελέγχου ποιότητας λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων. Δηλαδή ανεξαρτητοποιούνται από τα Τμήματα, το αποτέλεσμα της λειτουργίας των οποίων ελέγχουν.
δ/ Το Τμήμα Πληροφορικής  μαζί με το Τμήμα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του πρώην Ο.Ε.Υ συνενώνονται στο Τμήμα Σχεδιασμού, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ)  &  Πληροφορικής, το οποίο υπάγεται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Νέων Υποδομών
2) Δημιουργείται ενιαίο Οικονομικό Τμήμα από την ενοποίηση τριών Τμημάτων, δηλ.  των πρώην  Τμημάτων Λογιστηρίου, Προμηθειών και ενός  μέρους του Τμήματος Εσόδων. Το Τμήμα Καταναλωτών περιλαμβάνει τις αρμοδιότητες του πρώην Τμήματος Καταναλωτών και ενός μέρους του Τμήματος Εσόδων.
3) Δημιουργείται Γραφείο Συλλογικών Οργάνων στο Διοικητικό Τμήμα
4) Δημιουργείται  το Τεχνικό Συμβούλιο κάτω από τη Γενική Διεύθυνση, με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια αφενός, αλλά και την παρακολούθηση του σχεδιασμού και  της υλοποίησης των έργων αφετέρου. 
5) Ο έλεγχος της Αέριας Ρύπανσης που ασκούσε η ΔΕΥΑΜΒ μεταφέρεται στο Δήμο Βόλου

Γ. Αλλαγές  σε σχέση με το προσωπικό
1) Ο Γενικός Διευθυντής ορίζεται μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία μπορούν να λάβουν μέρος και ενδιαφερόμενοι εκτός ΔΕΥΑΜΒ.
2) Πρόσθετες παροχές προς τους εργαζομένους που προέβλεπε ο ισχύων Ο.Ε.Υ. (σε περίπτωση θανάτου, γάμου, κλπ ), δίνονται πλέον μετά από αιτιολογημένη απόφαση του ΔΣ και εφόσον το επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία
3) Πρόσθετες άδειες που προέβλεπε ο ισχύων  Ο.Ε.Υ. (για Γάμο, Θάνατο συγγενούς, ονομαστική εορτή, για εργαζόμενο με σύζυγο η παιδιά με αναπηρία κλπ ) δίνονται πλέον μετά από αιτιολογημένη απόφαση του ΔΣ και εφόσον το επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία                       



Δεν υπάρχουν σχόλια: