Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Π.Σκοτινιώτης: Καμία απόφαση για το μέλλον του λιμανιού ερήμην της πόλης

Άμεση ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Βόλου κ. Πάνου Σκοτινιώτη στη δημοσιοποίηση της απόφασης για διοικητική ένταξη του λιμανιού του Βόλου στο Δίκτυο Λιμένων Βόρειας Ελλάδας, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο ανάπτυξης λιμένων. Σε έγγραφό του προς τους αρμόδιους Υπουργούς, Οικονομικών Γ.Στουρνάρα και Ναυτιλίας&Αιγαίου Κ.Μουσουρούλη, τονίζει ότι καμία απόφαση για το μέλλον του λιμανιού δεν μπορεί να ληφθεί ερήμην της πόλης και των θεσμικών εκπροσώπων της, για να προσθέσει ότι η Δημοτική Αρχή Βόλου επιφυλάσσεται να διατυπώσει τις απόψεις της για τον κυβερνητικό σχεδιασμό σε σχέση με το λιμάνι του Βόλου, αφού ενημερωθεί υπεύθυνα. Παράλληλα, εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το εμπορικό τμήμα του λιμανιού, το οποίο τον τελευταίο καιρό υπολειτουργεί.
Ο κ. Σκοτινιώτης επισημαίνει καταρχάς ότι το λιμάνι του Βόλου  αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πόλης και ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της ευρύτερης περιοχής. Με αυτό το πρίσμα, ο Δήμος Βόλου, διαχρονικά, υπογραμμίζει την ανάγκη και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ώστε να βελτιώνεται συνεχώς η συνέργεια των λιμενικών δραστηριοτήτων με τις λειτουργίες της πόλης, με στόχο να μεγιστοποιούνται τα οφέλη για τους πολίτες και την τοπική, περιφερειακή και εθνική μας οικονομία.
«Σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι το λιμάνι του Βόλου λειτουργεί τόσο ως εμπορικό όσο και ως επιβατικό-τουριστικό. Θέση και στόχος όλων των τοπικών φορέων, είναι η διασφάλιση του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού», τονίζει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Βόλου και υπογραμμίζει την ανάγκη, πριν από τη λήψη οποιασδήποτε άλλης απόφασης, να αντιμετωπιστούν άμεσα τρία βασικά θέματα:
1. Η έγκριση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Μaster Ρlan) Λιμένα Βόλου, για το οποίο, μετά από ευρύτατη διαβούλευση, υπήρξε τελικά σχεδόν καθολική σύγκλιση. Το Μaster Ρlan θα πρέπει να εγκριθεί άμεσα από την ΕΣΑΛ και να τεθεί σε εφαρμογή, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των απαραίτητων έργων. Δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για ιδιωτικοποίηση δραστηριοτήτων του λιμανιού πριν από την έγκριση του Μaster Ρlan, ώστε να είναι απολύτως διασφαλισμένα ο χαρακτήρας του λιμανιού και οι προβλεπόμενες χρήσεις.
2. Η υλοποίηση, χωρίς άλλη καθυστέρηση, της με αριθμ.πρωτ. 199737/ 31.5.2011 ΚΥΑ  Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία  του λιμένα Βόλου, προκειμένου να υπάρξει τόσο περιβαλλοντική αναβάθμιση της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου και συνολικά  της πόλης, όσο και αναπτυξιακή αναβάθμιση του λιμανιού, αφού ενθαρρύνονται δραστηριότητες με δυναμική αναπτυξιακή προοπτική, όπως ο τουρισμός κρουαζιέρας, η δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών κλπ.
3. Η άμεση παραχώρηση στο Δήμο Βόλου της χερσαίας ζώνης του λιμένα, στην οποία το λιμάνι ούτε ασκεί ούτε και πρόκειται να ασκήσει ποτέ οποιαδήποτε δραστηριότητα, με οποιοδήποτε καθεστώς κι αν λειτουργήσει. Η παραχώρηση αυτή αποκτά επείγοντα χαρακτήρα, ιδιαίτερα ενόψει του ενδεχόμενου ιδιωτικοποίησης κάποιων δραστηριοτήτων του λιμανιού, καθώς στη ζώνη αυτή περιλαμβάνονται ζωτικά τμήματα της πόλης, όπως ο πεζόδρομος της παραλίας, το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, η πλατεία του Αναύρου, η παραλία της Αγριάς κλπ. Αυτό το τμήμα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος πρέπει να παραχωρηθεί στην πόλη, η οποία στην πράξη το διαχειρίζεται και έχει την ευθύνη του (καθαριότητα, κλπ). Το λιμάνι μπορεί να διατηρήσει μόνον μια στενή λωρίδα, κοντά στα κρηπιδώματα, όπου απαιτείται για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των μικρών σκαφών αναψυχής.
Παράλληλα, ο κ. Σκοτινιώτης επισημαίνει την ανάγκη να λήξει το θέμα της μακροχρόνιας παραχώρησης των τριών (3) διατηρητέων κτιρίων (παλαιές αποθήκες) του Τελωνείου, τις οποίες ο Δήμος σκοπεύει να αξιοποιήσει για πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, σε συνδυασμό και με τη διαμόρφωση της πλατείας Τελωνείου και την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων στο δυτικό παραλιακό μέτωπο, έργα που ήδη υλοποιούνται. Επίσης, να τακτοποιηθούν οι εκκρεμότητες δεκαετιών με την κατοικημένη περιοχή του Παλαιού Λιμεναρχείου, καθώς και να ξεκαθαριστεί το καθεστώς της έκτασης των Παλαιών Δημοτικών Σφαγείων και του παρακείμενου χώρου στάθμευσης.
Επίσης, ο Δήμαρχος εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το εμπορικό τμήμα του λιμανιού, οι δραστηριότητές του οποίου αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής του δραστηριότητας, με μεγάλη συνεισφορά στην εμπορική, βιομηχανική και αγροτική ζωή της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδος, αφού αποτελεί τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισαγωγών και εξαγωγών.
Όπως συγκεκριμένα αναφέρει, την περίοδο αυτή το εμπορικό τμήμα του λιμανιού υπολειτουργεί, λόγω έλλειψης προσωπικού σε κρίσιμες τεχνικές ειδικότητες. Οι συνέπειες είναι σοβαρές, τόσο για την τοπική και  περιφερειακή οικονομία όσο και για την  ΟΛΒ Α.Ε. Να σημειωθεί ότι η μοναδική εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιεί το λιμάνι του Βόλου, εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησής της. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι επιπτώσεις θα είναι οδυνηρές και αλυσιδωτές, αφού θα πληγεί ανεπανόρθωτα μεγάλος αριθμός συνεργαζομένων επιχειρήσεων και επαγγελματιών της περιοχής μας. Και όλα αυτά σε μια περιοχή η οποία, λόγω και της ιδιαίτερης παραγωγικής φυσιογνωμίας της, υφίσταται έντονα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, ενώ η ανεργία κυριολεκτικά καλπάζει.
Καταλήγοντας ο κ. Σκοτινιώτης ζητεί από τους αρμόδιους Υπουργούς να αναλάβουν κάθε αναγκαία πρωτοβουλία με βάση όσα επισημαίνονται στο έγγραφο, συμμεριζόμενοι την κομβική σημασία που  έχει το λιμάνι του Βόλου για την ανάπτυξη της περιοχής και την επιβίωση πολλών επαγγελματικών κλάδων. Το έγγραφο κοινοποιείται επίσης στον Κ.Μουτζούρη, Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, στους βουλευτές του Νομού, στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και στον Πρόεδρο της ΟΛΒ Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: