Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

Απάντηση του Δημάρχου Βόλου στον Π. Μαρκάκη για τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην πόλη

«Η λύση στο πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζει ο Βόλος δεν είναι η αέναη δημιουργία νέων οργανωμένων χώρων στάθμευσης, αλλά η καθιέρωση εναλλακτικών προτύπων μετακίνησης, με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας». Αυτό τονίζει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης απαντώντας σε επιστολή του Βουλευτή Μαγνησίας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Παύλου Μαρκάκη με θέμα τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
Επιπλέον, υπογραμμίζει ο κ. Σκοτινιώτης, από τα στοιχεία των ερευνών που πραγματοποιούνται συνεχώς, προκύπτει ότι και οι υπάρχοντες οργανωμένοι χώροι στάθμευσης, δεν έχουν πληρότητα, κάτι που αποδεικνύει ότι τελικά οι οργανωμένοι αυτοί χώροι στάθμευσης δεν αποτελούν τη μοναδική λύση στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού.
Αναλυτικά, στην απάντηση του Δημάρχου προς τον Βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. διευκρινίζονται τα ακόλουθα:


1.    Είναι σαφές ότι τα κυκλοφοριακά ζητήματα πρέπει να εξετάζονται και σε μακροπρόθεσμη βάση και να αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο μιας Κυκλοφοριακής Μελέτης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας της πόλης του Βόλου, ανατέθηκε το 1995 από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ολοκληρώθηκε το 1999 και εγκρίθηκε το Μάρτιο του 2000.  Η αξιολόγηση των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων που η ανωτέρω Γ.Μ.Μ.Κ. πρότεινε, η καταγραφή των νέων κυκλοφοριακών δεδομένων και η επεξεργασία προτάσεων, μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με μια επικαιροποίηση της ανωτέρω Μελέτης, στην οποία πρέπει να συμπεριληφθούν όλες οι χωρικές ενότητες του νέου ενιαίου Καλλικράτειου Δήμου Βόλου
2.    Ωστόσο, επειδή το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδικά του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου, δεν επιδέχεται αναβολή, όπως γνωρίζετε προτείναμε ήδη από τον Φεβρουάριο του 2011 ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης του, μέσα από μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και άμεσα κυρίως μέτρα. Το σχέδιο αυτό τέθηκε σε επί μακρόν διαβούλευση, στην οποία κατατεθήκανε πολλές και ενδιαφέρουσες απόψεις. Πλέον, στη συνεδρίαση του προσεχούς δημοτικού συμβουλίου, θα συζητήσουμε την Πρόταση που έχει προκύψει από την πρωτόγνωρη για την πόλη διαδικασία αυτή και να λάβουμε σχετικές αποφάσεις.
3.    Περαιτέρω προχωρήσαμε στην αναβάθμιση του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού σε Δ/ση Βιώσιμης Κινητικότητας, στα πλαίσια του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του νέου Καλλικράτειου Δήμου Βόλου, ως μια συνεκτική  και αναβαθμισμένη δημοτική υπηρεσία, που θα παρεμβαίνει διαρκώς με αξιολογήσεις, διορθωτικές κινήσεις και ρυθμίσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης και των οικισμών θα προσφέρει την επιστημονική και έγκαιρη αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών, στα νέα δεδομένα και συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο Καλλικράτης.
4.    Το πρόβλημα της στάθμευσης και η έλλειψη αντίστοιχων θέσεων στάθμευσης είναι δεδομένο, υπαρκτό και συνεχώς αυξανόμενο, κάτι που αποτυπώνεται όχι μόνο στην έρευνα της ΑΝΕΒΟ  και στα στοιχεία του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, αλλά και σε μια αντικειμενική πραγματικότητα.
Ωστόσο, είναι επίσης δεδομένο ότι όλα τα αυτοκίνητα των συμπολιτών μας, δεν χωρούν στο κέντρο της πόλης του Βόλου, όσους χώρους στάθμευσης και αν δημιουργήσει μια δημοτική αρχή.  Συνεπώς, η λύση στο ανωτέρω πρόβλημα δεν είναι η αέναη δημιουργία νέων οργανωμένων χώρων στάθμευσης, αλλά η καθιέρωση εναλλακτικών προτύπων μετακίνησης, με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, αρχές τις οποίες και εσείς έχετε υιοθετήσει, αφού μέρος των ρυθμίσεων στις οποίες είχατε προβεί από τις θέσεις ευθύνης που κατείχατε σε προηγούμενες δημοτικές αρχές, βασίζονται σ’ αυτές (π.χ. οδοί ήπιας κυκλοφορίας )
Περαιτέρω, από τα στοιχεία των ερευνών που πραγματοποιούνται συνεχώς, προκύπτει ότι και οι υπάρχοντες οργανωμένοι χώροι στάθμευσης, δεν έχουν πληρότητα, κάτι που αποδεικνύει ότι τελικά οι οργανωμένοι αυτοί χώροι στάθμευσης δεν αποτελούν τη μοναδική λύση στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού.
5.    Πρέπει να σας διευκρινίσω ότι η θέση μας για την Πλατεία Πανεπιστημίου υπαγορεύεται εκτός των άλλων και από τις αρχές που έχει διαμορφώσει η πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Θυμίζω ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει ότι δεν είναι δυνατή η κατασκευή κάτω από κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, αφού υπάρχει ασυμβατότητα της συγκεκριμένης χρήσης με τον προορισμό του υπερκείμενου χώρου πρασίνου. Οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου, αποτελούν οιονεί υποκατάστατα του φυσικού περιβάλλοντος εντός της πόλης και δεν επιτρέπεται παράλληλη χρήση που να αναιρεί η να μειώνει ουσιωδώς τη χρήση αυτή, όπως είναι η χρήση των υπόγειων χώρων στάθμευσης.    
6.  Σίγουρα ένας από τους άξονες της πολιτικής κάθε δημοτικής αρχής πρέπει να είναι η συνεχής διερεύνηση θέσεων στάθμευσης. Θέσεις όπως  ο προβλήτας του Σιλό, στο Λιμάνι ή ο χώρος της Υγειονομικής Υπηρεσίας στη 2ας Νοεμβρίου, αποτελούν ενδιαφέρουσες προτάσεις που ήδη διερευνώνται από τη Δημοτική Αρχή στο πλαίσιο αυτό.
7.  Σε ό,τι αφορά τον πολυώροφο  χώρο  στάθμευσης στην οδό Φιλελλήνων, η Δημοτική Αρχή θα ασκήσει κάθε   δικαίωμα   που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που είχε τάξει το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο (31.12.2011).

Δεν υπάρχουν σχόλια: