Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Λ.Μαυρογιάννης: Η αλήθεια για τα οχήματα της ΔΕΥΑΜΒ

Σε δήλωσή του για το θέμα της προμήθειας οχημάτων από τη ΔΕΥΑΜΒ με χρονομίσθωση, ο Αντιπρόεδρος της Επιχείρησης κ.Λεωνίδας Μαυρογιάννης επισημαίνει ότι: «Τις τελευταίες μέρες ακούστηκαν διάφορα απίστευτα σε σχέση με την απόφαση της ΔΕΥΑΜΒ να προχωρήσει σε διαγωνισμό για χρονομίσθωση οχημάτων. Φαίνεται πια πως η στοχοποίηση της ΔΕΥΑΜΒ  έχει γίνει σε κάποιους έμμονη ιδέα. Για την αποκατάσταση, λοιπόν, της αλήθειας, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
1.    Η επιλογή της χρονομίσθωσης για την προμήθεια οχημάτων, είναι αντικειμενικά η πιο συμφέρουσα, καθώς επιτρέπει την ανανέωση συνολικά του γηρασμένου στόλου των οχημάτων της ΔΕΥΑΜΒ, με ετήσια δαπάνη, για 25 οχήματα, ίση με 177.800 €, χωρίς να υπολογίζεται η έκπτωση που θα προκύψει από τον διαγωνισμό.
2.    Στην παραπάνω δαπάνη περιλαμβάνεται και το κόστος μικτής ασφάλισης των οχημάτων, καθώς επίσης και οι δαπάνες συντήρησης, ελαστικών, λιπαντικών κλπ.
3.    Σήμερα,  το ετήσιο κόστος ασφάλισης, συντήρησης κλπ. των αντίστοιχων οχημάτων, ανέρχεται σε 140.000 €, ποσό το οποίο, όπως είναι προφανές, θα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο αφού, λόγω της παλαιότητας, θα αυξάνονται οι βλάβες. Συνεπώς, με μέγιστη (χωρίς δηλαδή να υπολογίζεται η έκπτωση) επιπλέον δαπάνη 37.000 € ανά έτος, η ΔΕΥΑΜΒ αποκτάει σύγχρονο στόλο οχημάτων. Η επιπλέον αυτή δαπάνη στην πραγματικότητα θα είναι μικρότερη, αφού όλα τα νέα οχήματα θα είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ πολλά από τα παλαιά είναι βενζινοκίνητα, άρα έχουν αυξημένο κόστος για καύσιμα.
4.    Μια ακόμη παράμετρος που δεν πρέπει να διαφεύγει στο σχολιασμό της παραπάνω επιλογής, είναι η ασφάλεια των εργαζομένων της Επιχείρησης και ιδιαίτερα των συνεργείων αποκατάστασης βλαβών. Σήμερα, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των δικτύων ύδρευσης-άρδευσης-αποχέτευσης-ομβρίων, η κίνηση των εργαζομένων γίνεται με οχήματα εικοσαετίας, αυξάνοντας αντικειμενικά τους κινδύνους για πρόκληση ατυχημάτων αλλά και για τη σωματική τους ακεραιότητα, ενώ παράλληλα, λόγω των τακτικών βλαβών των οχημάτων, γίνονται δυσμενέστερες οι συνθήκες ανταπόκρισης στις ανάγκες των πολιτών.
5.    Αντιπαρερχόμενοι το γεγονός ότι, είτε από άγνοια είτα από σκοπιμότητα,  όταν γίνεται αναφορά στο διαγωνισμό προστίθεται στη δαπάνη και ο ΦΠΑ ώστε να φαίνεται πιο αυξημένη η τιμή των οχημάτων, από όσα προαναφέραμε προκύπτει ότι η ΔΕΥΑΜΒ, μέσω του διαγωνισμού χρονομίσθωσης, στοχεύει στη γενικευμένη ανανέωση του στόλου των οχημάτων της με δαπάνη μικρότερη των 37,000 € ανά έτος, ποσό δηλαδή από το οποίο δεν δημιουργείται καμία  πίεση στον προϋπολογισμό της Επιχείρησης. Η επιχειρούμενη σύνδεση αυτής της ελάχιστης δαπάνης, με την οποία εξασφαλίζονται ταυτόχρονα καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας και παροχής υπηρεσιών στον πολίτη, με την αδυναμία των πολιτών να πληρώσουν τους λογαριασμούς του νερού λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι εντελώς εξωφρενική και  σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα.
6.    Τα όσα, δημοσιογραφικά, έχουν αναφερθεί σαν δήθεν οικονομικές λύσεις (π.χ. ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα κλπ), προφανώς δεν έχουν υπόψη τους ούτε τις ανάγκες ούτε το νομικό πλαίσιο των προμηθειών.
7.    Περιττό να πούμε πως αν τελικά ο διαγωνισμός  ήταν τόσο «πολυτελής» όσο εμφανίστηκε, θα υπήρχε υπερπληθώρα προσφορών. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Δηλαδή δεν υπήρξε καμία προσφορά, με συνέπεια ο πρώτος διαγωνισμός να κηρυχθεί  άγονος και να επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά.

Κλείνοντας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στην   εποχή που ζούμε, δεν αρκούν για την αντιμετώπιση των σύγχρονων αναγκών προσφοράς στον πολίτη οι ως τώρα πεπατημένες λύσεις και αντιλήψεις. Σημασία για την οικονομία της Επιχείρησης δεν έχει μόνο τι ξοδεύουμε σήμερα, αλλά και με τι έξοδα φορτώνουμε τα επόμενα χρόνια. Από, ή και από, αυτή την άποψη, η μικρότερη των 37.000 € ανά έτος δαπάνη για 25 οχήματα, στην οποία συμπεριλαμβάνονται όλα τα κόστη,  είναι μακράν και από κάθε άποψη, η πλέον συμφέρουσα και ασφαλής επιλογή».

Δεν υπάρχουν σχόλια: