Mια δυσάρεστη έκπληξη για την
πόλη μας επιφύλαξε ο κ.Πρόεδρος του ΟΛΒ, με την επιστολή του προς τον κ.Υπουργό
Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ο τίτλος «Απάντηση του ΟΛΒ στην επιστολή του Δημάρχου
Βόλου» είναι αποκαλυπτικός των προθέσεων του συντάκτη να αντιπαρατεθεί στο
Δήμο, και όχι να ενημερώσει τον νέο Υπουργό, υπηρεσιακά, ως όφειλε, για όλα τα θέματα του λιμανιού. Αποκαλύπτεται, επίσης, το πώς
αντιλαμβάνεται ο κ.Πρόεδρος το ρόλο του, αφού εμφανίζει προσωπικές του απόψεις, ως θέσεις του ΟΛΒ, χωρίς να έχουν συζητηθεί
καν στο Διοικητικό του Συμβούλιο.
Σε πλήρη μάλιστα αντίθεση με το περιεχόμενο της επιστολής του Δημάρχου, η οποία μεταφέρει συλλογικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, εκφρασμένες από τις παρατάξεις που καλύπτουν ολόκληρο το πολιτικό φάσμα και διαχρονικά διατυπωμένες, ομόφωνα, τόσο από την παρούσα όσο και από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, προσλαμβάνοντας, έτσι, το κύρος συλλογικών θέσεων της πόλης για το λιμάνι και την ανάπτυξή του.
Σε πλήρη μάλιστα αντίθεση με το περιεχόμενο της επιστολής του Δημάρχου, η οποία μεταφέρει συλλογικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, εκφρασμένες από τις παρατάξεις που καλύπτουν ολόκληρο το πολιτικό φάσμα και διαχρονικά διατυπωμένες, ομόφωνα, τόσο από την παρούσα όσο και από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, προσλαμβάνοντας, έτσι, το κύρος συλλογικών θέσεων της πόλης για το λιμάνι και την ανάπτυξή του.
Αυτές τις θέσεις, με τις
οποίες συμφωνεί το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας και σειρά βασικών φορέων
της πόλης, επιχειρεί να ανατρέψει ο Πρόεδρος του ΟΛΒ, και μάλιστα όχι
διατυπώνοντας έναν ουσιαστικό αντίλογο, αλλά
επιλέγοντας την προκλητική
διαστρέβλωσή τους.
Στόχος της «απαντητικής»
επιστολής του, όπως προκύπτει, είναι να αντικρούσει μιαν άποψη που, υποτίθεται,
θέλει την κατάργηση της διακίνησης χύδην φορτίων από το λιμάνι, τη νέκρωση
ζωτικών τμημάτων του, την υποκατάσταση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων και εν
τέλει τη μετατροπή του αποκλειστικά σε τουριστικό λιμάνι, με όλες τις συνέπειες
που θα υπάρξουν στην τοπική βιομηχανία,
την αγροτική παραγωγή και την απασχόληση.
Δεν γνωρίζουμε ποιος έχει
διατυπώσει αυτή την άποψη και από πού
την ανασύρουν, τελευταία, ο κ. Πρόεδρος και κάποιοι άλλοι κύκλοι στην πόλη μας,
αλλά σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με την πεντακάθαρη άποψη του Δήμου για τον «μικτό
χαρακτήρα του λιμανιού, εμπορικό και τουριστικό», που επαναλαμβάνεται
σταθερά σε κάθε ευκαιρία και έτσι εκφράζεται, αυτολεξεί, στη επιστολή του
Δημάρχου: «Όπως είναι γνωστό, το
λιμάνι του Βόλου λειτουργεί τόσο ως επιβατικό-τουριστικό όσο και ως εμπορικό.
Θέση και στόχος μας, όπως έχει σταθερά εκφραστεί με ομόφωνες αποφάσεις του
Δημοτικού Συμβουλίου, είναι η διασφάλιση του μικτού χαρακτήρα του
λιμανιού, με ταυτόχρονη ενίσχυση του τουριστικών δραστηριοτήτων του…».
Ειδικά για το χύδην φορτίο,
για το οποίο φαίνεται να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο κ.Πρόεδρος, ουδείς
ζήτησε την κατάργηση της σχετικής δραστηριότητας, παρά μόνον το
αυτονόητο, δηλαδή τη «…μεταφορά από
τον 1ο στον 3ο προβλήτα της δραστηριότητας διακίνησης
σκραπ και γενικότερα χύδην φορτίων», με τα πολλαπλά οφέλη που συνεπάγεται η παρέμβαση αυτή για το λιμάνι
και την πόλη, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στην επιστολή του Δημάρχου.
Αυτό, άλλωστε, προβλέπει, ως προοπτική και το master plan που
εγκρίθηκε από τον ίδιο τον ΟΛΒ!
Αντίθετα,
ο κ. Πρόεδρος, υπερτονίζοντας τη
σημασία των χύδην φορτίων και της παραμονής τους στον 1ο Προβλήτα,
συνειδητά ή ασυνείδητα, γίνεται ο καλύτερος συνήγορος του περιβόητου Σχεδίου
ΠΟΣΕΙΔΩΝ που προορίζει το λιμάνι, κυρίως, για χύδην φορτίο. Τη στιγμή,
λοιπόν, που ο Δήμος, η Περιφέρεια και φορείς της πόλης αντέδρασαν έντονα στην
προοπτική μετατροπής του λιμανιού σε «λιμάνι-σκουπίδι», ο κ. Πρόεδρος αποφεύγει
επιμελώς να αναφερθεί στο συγκεκριμένο Σχέδιο. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα
συμπεράσματά του.
Συνεχίζοντας
τα έωλα επιχειρήματα, ο κ.Πρόεδρος, στην «απαντητική» επιστολή του, ισχυρίζεται
πως για τη μεταφορά του σκραπ και του χύδην φορτίου στον 3ο
Προβλήτα, θα χρειαστούν, δήθεν, κρηπιδώματα 950
μ., προμήθεια γερανών, εγκαταστάσεις κλπ., τα οποία θα απαιτήσουν δαπάνη
120,000,000 €! Η εντελώς προσωπική αυτή άποψη αποτελεί μνημείο αυθαιρεσίας,
αφού από πουθενά δεν προκύπτει η ανάγκη τέτοιων υποδομών. Στοιχειώδης γνώση
του λιμανιού δείχνει ότι όχι μόνο σπανίως παρατηρείται ταυτόχρονη άφιξη δύο
πλοίων για φορτοεκφόρτωση σκραπ και χύδην φορτίων, αλλά και ότι για τις
περιπτώσεις αυτές αρκούν 120-150 μ. κρηπιδώματος. Ήδη,
υπάρχουν 60 μ. στον 3ο
Προβλήτα, τα οποία αρκούν για την άμεση μεταφορά του σκραπ, σε πρώτη φάση. Σε
δεύτερη φάση, για την κάλυψη δύο πλοίων ταυτόχρονα, θα χρειαστεί επέκταση του
υπάρχοντος κρηπιδώματος κατά 60-80 μ. Όσο για το κόστος, ακόμη
και αν κατασκευαστούν όχι 60-80 μ. αλλά 100
μ., η δαπάνη αποκλείεται να ξεπεράσει τα 5 εκ. €, δεδομένου ότι τα υπάρχοντα 60
μ. κόστισαν 2,5 εκ. €, μόλις πριν από 3 χρόνια
και οι τιμές είναι, σήμερα, ίδιες ή και μικρότερες. Ο δε χερσαίος εξοπλισμός
μπορεί να είναι πολύ μικρού κόστους, όπως κατ’ επανάληψη και απολύτως
τεκμηριωμένα έχει λεχθεί. Το ευφάνταστο ποσό των 120 εκ. €, μόνο ως πρόφαση μπορεί να εκληφθεί για να
καταστήσει, τελικά, απαγορευτική τη χρηματοδότηση οποιουδήποτε έργου.
Σχετικά
με τη μαρίνα, εύλογα ερωτηματικά προκαλεί, πλέον, η ανεξήγητη και πεισματική
εμμονή, κόντρα στις ομόφωνες αποφάσεις Δήμου, Περιφέρειας και φορέων, για
χωροθέτησή της στο «κορδόνι», με αυθαίρετα, επίσης προσωπικά, επιχειρήματα,
τα οποία υπονομεύουν οποιαδήποτε άλλη λύση και προκαταλαμβάνουν τα πορίσματα
της μελέτης, την οποία, κατ’ εντολή της
Περιφέρειας Θεσσαλίας, ανέλαβε ο κ. Πρόεδρος να αναθέσει σε ειδικούς
επιστήμονες.
Τέλος,
σχετικά με τα περιβαλλοντικά θέματα, η Δημοτική Αρχή εγκαίρως έχει επισημάνει
την ολιγωρία της Διοίκησης του ΟΛΒ να ξεκινήσει τις διαδικασίες συμμόρφωσης με
τους υποχρεωτικούς περιβαλλοντικούς όρους της Υπουργικής Απόφασης. Από την
επιστολή διαφαίνεται ότι ούτε τώρα υπάρχει διάθεση σοβαρής αντιμετώπισης, με
πρόφαση το υψηλό κόστος των παρεμβάσεων, το οποίο προκύπτει και πάλι αυθαίρετα,
χωρίς καμία μελέτη, την οποία όφειλε να έχει εκπονήσει ο ΟΛΒ. Δυστυχώς, και
πάλι αγνοείται η πόλη και ιδιαίτερα οι κάτοικοι της πολύπαθης συνοικίας του
Παλαιού Λιμεναρχείου, με την άρνηση μεταφοράς του σκραπ και των χύδην φορτίων
στον 3ο Προβλήτα και την επιμονή για διατήρηση της τεχνικά,
οικονομικά και περιβαλλοντικά απαράδεκτης, πεπαλαιωμένης εγκατάστασης του ΣΙΛΟ.
Γενικά,
από την επιστολή του Προέδρου του ΟΛΒ προκύπτει ότι δεν επιθυμεί την
παραμικρή περιβαλλοντική αναβάθμιση του λιμανιού και την παραμικρή αλλαγή στο
σημερινό αναχρονιστικό, αντιοικονομικό και αντιαναπτυξιακό τρόπο λειτουργίας του, με εξαίρεση την καταστροφική
χωροθέτηση της μαρίνας στην καρδιά του παραλιακού πεζόδρομου. Οι απόψεις αυτές
αντικειμενικά μεταφέρουν παραπλανητική εικόνα στον νέο Υπουργό και υπονομεύουν
τις προσπάθειες της πόλης, της Περιφέρειας και των φορέων, από κοινού, με
ενιαία φωνή και έκφραση, να απαιτήσουν από την πολιτεία αυτά που δικαιούται το
λιμάνι του Βόλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου