Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Ξανά στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου το θέμα χωροθέτησης της Μαρίνας

Την ανάγκη, πριν τη λήψη απόφασης από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας για το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) λιμένος Βόλου, να εκφράσει τη θέση του το Δημοτικό Συμβούλιο σε σχέση με τη νέα πρόταση για χωροθέτηση της Μαρίνας που διατύπωσε ο Οργανισμός Λιμένος, επισημαίνει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης σε έγγραφό του προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας. Χαρακτηρίζει, μάλιστα, αυτονόητη αυτή τη  διαδικασία, δεδομένου ότι το Δημοτικό Συμβούλιο αποτελεί το κατεξοχήν αρμόδιο όργανο που εκφράζει τα καθολικά συμφέροντα της πόλης.
Ενόψει της επικείμενης συζήτησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα αυτό, ο κ. Σκοτινιώτης ενημερώνει τον Περιφερειάρχη ότι, μόλις πριν από λίγες ημέρες η Δημοτική Αρχή πληροφορήθηκε, από τον τοπικό τύπο καταρχάς, ότι, παρά την αρνητική θέση του Δημοτικού Συμβουλίου, η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου επιμένει στη χωροθέτηση Μαρίνας στον προσήνεμο μώλο (κορδόνι) του λιμανιού, διατυπώνοντας ωστόσο ένα πιο «ήπιο» σενάριο, για το οποίο ο Δήμος Βόλου δεν είχε ενημερωθεί. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του κ.Σκοτινιώτη με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΒ Α.Ε. συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση και τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβουλίου με βάση τις όποιες εναλλακτικές προτάσεις έχουν διατυπωθεί.
Υπενθυμίζεται ότι, μεταφέροντας την ομόθυμη βούληση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Βόλου είχε ζητήσει (από 21.7.2011) από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, ως Προϊστάμενη Αρχή που εποπτεύει την εκπόνηση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (master plan) Ανάπτυξης Λιμένος Βόλου, να αναπέμψει τη μελέτη, προκειμένου να επανεξεταστεί η χωροθέτηση της Μαρίνας.
Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, αφού ενημερώθηκε για τις προτάσεις της μελέτης, με ομόφωνη απόφασή του απέρριψε τις τρεις (3) εναλλακτικές προτάσεις των μελετητών όσον αφορά τη χωροθέτηση Μαρίνας στον προσήνεμο μώλο (κορδόνι) του λιμανιού. Οι προτάσεις αυτές προέβλεπαν διαπλατύνσεις του πεζόδρομου και κατασκευή κτιρίων 530 μ2 στο πρώτο, και 1.200 μ2 και 1500 μ2 στα δύο εναλλακτικά σενάρια.  Επιπλέον, ζητήθηκε από την Διοίκηση της Ο.Λ.Β. Α.Ε., ως Διευθύνουσας Υπηρεσίας, να δώσει εντολές στους μελετητές να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για τη χωροθέτηση Μαρίνας, διότι τυχόν υιοθέτηση των προτεινόμενων λύσεων θα ανατρέψει τη σημερινή οργάνωση του πεζόδρομου της παραλίας, θα μεταφέρει κυκλοφοριακό φόρτο στην καρδιά της πόλης και θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της, με κατασκευές κτιρίων ή πρόχειρων πλωτών καταστημάτων στο «κορδόνι» της παραλίας, τη στιγμή που υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις και μέσα και έξω από το Λιμάνι, κατά μήκος των 53 χλμ. ακτών του Δήμου.
Ωστόσο, έπειτα και από τη διατύπωση νέας πρότασης εκ μέρους του ΟΛΒ, η Δημοτική Αρχή προτίθεται να επαναφέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο καθώς πρόκειται για ένα μείζονος σημασίας ζήτημα το οποίο αφορά όχι μόνο την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού, που αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτεραιότητες για το Δήμο Βόλου, αλλά και τη συνύπαρξη λειτουργιών του λιμανιού με τη ζωή της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: