Τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων για τη χωροθέτηση Μαρίνας στο παραλιακό μέτωπο του ενιαίου Δήμου Βόλου, θα ζητήσει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος από τους μελετητές του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) ανάπτυξης του λιμανιού, όπως αποφασίστηκε κατά τη διάρκεια σημερινής σύσκεψης στα γραφεία του ΟΛΒ, στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Γ. Πρίγκος και Δ. Θεοδώρου αντίστοιχα, ο Λιμενάρχης Βόλου κ. Δημ. Κρυονερίτης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Φ. Λαμπρινίδης και ο εκπρόσωπος του Δήμου Βόλου στο Δ.Σ. του ΟΛΒ, δημοτικός σύμβουλος κ. Ηλ. Ξηρακιάς.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν όλα τα ανοικτά θέματα του λιμανιού που σχετίζονται με την πόλη, όπως αυτά ιεραρχήθηκαν από τον Δήμαρχο του Βόλου σε επιστολή του προς τη διοίκηση του Οργανισμού, πριν από μία εβδομάδα. Ο κ. Σκοτινιώτης εξέφρασε καταρχάς την ομόφωνη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίου στην πρόταση για χωροθέτηση Μαρίνας στο «κορδόνι», τονίζοντας ότι την ίδια άποψη είχε διατυπώσει ομόφωνα και το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, λόγω των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών προβλημάτων που θα προκληθούν.
«Επιβάλλεται ο σημερινός σχεδιασμός να «βλέπει» στο μέλλον και να μην ακυρώνει την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής, με την ασφυκτική συγκέντρωση όλων των χρήσεων στο ανατολικό τμήμα του λιμένος», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Βόλου. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να ζητηθεί από τους μελετητές η διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων, με αναλυτική καταγραφή των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της κάθε προτεινόμενης λύσης, προκειμένου να επιλεγεί η πλέον κατάλληλη και συμφέρουσα για την περιοχή. Το θέμα θα τεθεί υπόψη των μελετητών αύριο κιόλας, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ Δ. Θεοδώρου, ο οποίος θα έχει συνάντηση μαζί τους στην Αθήνα.
Όσον αφορά το θέμα παραχώρησης στο Δήμο Βόλου των παλαιών
αποθηκών Τελωνείου για ανακαίνιση και αξιοποίησή τους, η διοίκηση του ΟΛΒ δήλωσε ότι στηρίζει τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε χώρους πολιτισμού και ψυχαγωγίας και ότι θα προωθήσει το αίτημα στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που είναι και το μόνο αρμόδιο να εγκρίνει την παραχώρηση των ακινήτων χωρίς αντάλλαγμα. Η χρηματοδότηση των εργασιών μετασκευής και ανακαίνισης των αποθηκών μπορεί να εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ, ενώ το κόστος της παρέμβασης, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει συντάξει η Τ.Υ. του Δήμου, είναι περίπου 2 εκατ. Ευρώ. Η δημοτική αρχή ζητεί η παραχώρηση να ισχύσει για 50 τουλάχιστον χρόνια. Έναντι αυτής της παραχώρησης ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση να επιβαρυνθεί εξ ολοκλήρου με το υψηλό κόστος της επένδυσης, η οποία εντέλει θα μείνει εις όφελος του ακινήτου.
Για το θέμα μεταφοράς των χύδην φορτίων στον 3ο προβλήτα, υπήρξε συμφωνία ότι τα αναγκαία έργα πρέπει να προωθηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα, ώστε και τα περιβαλλοντικά προβλήματα να περιοριστούν σημαντικά και ταυτόχρονα να δημιουργηθούν νέες προοπτικές για τον τουρισμό κρουαζιέρας, με την αξιοποίηση της ανατολικής πλευράς του πρώτου προβλήτα για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα, συμφωνήθηκε να συνεχιστούν οι κοινές προσπάθειες για την υλοποίηση του μνημονίου συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ακόμη, συζητήθηκε το θέμα λειτουργίας της νέας εισόδου του λιμανιού από τον κόμβο της Μπουρμπουλήθρας, που θα έχει ως συνέπεια να εκτραπεί σημαντικό μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου από το κέντρο της πόλης. Επισημάνθηκε ότι η εργολαβία έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί η διοικητική παραλαβή του έργου από τη ΔΕΣΕ, ώστε ο ΟΛΒ να προχωρήσει στη συνέχεια στις παρεμβάσεις που απαιτούνται (τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, διαγράμμιση, έλεγχος του φωτισμού και μεταφορά φυλακίου του Λιμεναρχείου), προκειμένου να μεταφερθεί η πύλη του λιμανιού. Σε κάθε περίπτωση, υπολογίζεται ότι αυτό θα συμβεί στις αρχές του Φθινοπώρου 2011.
Τέλος, κοινή ήταν η άποψη ότι θα πρέπει να εξαντληθεί κάθε προσπάθεια απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας και τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων για την πόλη, καθώς αποτελεί δυναμικό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού. Ήδη τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη, προκειμένου να συζητηθούν από τώρα τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την επόμενη χρονιά. Ο Λιμενάρχης Βόλου υπογράμμισε ιδιαίτερα τα θετικά αποτελέσματα που είχε φέτος η παρέμβαση του Δήμου Βόλου για την εξυπηρέτηση των επιβατών από την πύλη του Τελωνείου και η υποδοχή που συναντούν από στελέχη της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος, πολύ σύντομα θα είναι έτοιμη να πάρει τη θέση της σε κεντρικό σημείο της παραλίας και η Αργώ, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί για την τουριστική προβολή της περιοχής.
«Επιβάλλεται ο σημερινός σχεδιασμός να «βλέπει» στο μέλλον και να μην ακυρώνει την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής, με την ασφυκτική συγκέντρωση όλων των χρήσεων στο ανατολικό τμήμα του λιμένος», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Βόλου. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να ζητηθεί από τους μελετητές η διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων, με αναλυτική καταγραφή των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της κάθε προτεινόμενης λύσης, προκειμένου να επιλεγεί η πλέον κατάλληλη και συμφέρουσα για την περιοχή. Το θέμα θα τεθεί υπόψη των μελετητών αύριο κιόλας, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΒ Δ. Θεοδώρου, ο οποίος θα έχει συνάντηση μαζί τους στην Αθήνα.
Όσον αφορά το θέμα παραχώρησης στο Δήμο Βόλου των παλαιών
αποθηκών Τελωνείου για ανακαίνιση και αξιοποίησή τους, η διοίκηση του ΟΛΒ δήλωσε ότι στηρίζει τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε χώρους πολιτισμού και ψυχαγωγίας και ότι θα προωθήσει το αίτημα στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που είναι και το μόνο αρμόδιο να εγκρίνει την παραχώρηση των ακινήτων χωρίς αντάλλαγμα. Η χρηματοδότηση των εργασιών μετασκευής και ανακαίνισης των αποθηκών μπορεί να εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ, ενώ το κόστος της παρέμβασης, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει συντάξει η Τ.Υ. του Δήμου, είναι περίπου 2 εκατ. Ευρώ. Η δημοτική αρχή ζητεί η παραχώρηση να ισχύσει για 50 τουλάχιστον χρόνια. Έναντι αυτής της παραχώρησης ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση να επιβαρυνθεί εξ ολοκλήρου με το υψηλό κόστος της επένδυσης, η οποία εντέλει θα μείνει εις όφελος του ακινήτου.
Για το θέμα μεταφοράς των χύδην φορτίων στον 3ο προβλήτα, υπήρξε συμφωνία ότι τα αναγκαία έργα πρέπει να προωθηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα, ώστε και τα περιβαλλοντικά προβλήματα να περιοριστούν σημαντικά και ταυτόχρονα να δημιουργηθούν νέες προοπτικές για τον τουρισμό κρουαζιέρας, με την αξιοποίηση της ανατολικής πλευράς του πρώτου προβλήτα για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα, συμφωνήθηκε να συνεχιστούν οι κοινές προσπάθειες για την υλοποίηση του μνημονίου συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ακόμη, συζητήθηκε το θέμα λειτουργίας της νέας εισόδου του λιμανιού από τον κόμβο της Μπουρμπουλήθρας, που θα έχει ως συνέπεια να εκτραπεί σημαντικό μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου από το κέντρο της πόλης. Επισημάνθηκε ότι η εργολαβία έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί η διοικητική παραλαβή του έργου από τη ΔΕΣΕ, ώστε ο ΟΛΒ να προχωρήσει στη συνέχεια στις παρεμβάσεις που απαιτούνται (τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, διαγράμμιση, έλεγχος του φωτισμού και μεταφορά φυλακίου του Λιμεναρχείου), προκειμένου να μεταφερθεί η πύλη του λιμανιού. Σε κάθε περίπτωση, υπολογίζεται ότι αυτό θα συμβεί στις αρχές του Φθινοπώρου 2011.
Τέλος, κοινή ήταν η άποψη ότι θα πρέπει να εξαντληθεί κάθε προσπάθεια απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας και τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων για την πόλη, καθώς αποτελεί δυναμικό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού. Ήδη τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη, προκειμένου να συζητηθούν από τώρα τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την επόμενη χρονιά. Ο Λιμενάρχης Βόλου υπογράμμισε ιδιαίτερα τα θετικά αποτελέσματα που είχε φέτος η παρέμβαση του Δήμου Βόλου για την εξυπηρέτηση των επιβατών από την πύλη του Τελωνείου και η υποδοχή που συναντούν από στελέχη της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος, πολύ σύντομα θα είναι έτοιμη να πάρει τη θέση της σε κεντρικό σημείο της παραλίας και η Αργώ, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί για την τουριστική προβολή της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου