Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Πρόταση Π.Σκοτινιώτη στο Ε.Σ.Ρ. για αξιοποίηση της συχνότητας του Δημοτικού Ραδιοφώνου από το 1ο ΣΕΚ Βόλου

Τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί η συχνότητα του Δημοτικού Ραδιοφώνου από τη σχολική μονάδα του 1ου ΣΕΚ διερευνά η Δημοτική Αρχή, με σχετικό έγγραφο που υπέβαλε ο Δήμαρχος Βόλου κ.Πάνος Σκοτινιώτης στο Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος στην εκδήλωση «Ζήσε μέρες ραδιοφώνου» που διοργάνωσε το Σάββατο ο ηλεκτρονικός τομέας του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας. Σχετικό αίτημα υποβλήθηκε από το 1ο ΣΕΚ, στο οποίο λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία «Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Συστημάτων και Επικοινωνιών» που υποστηρίζει την αντίστοιχη ειδικότητα του ηλεκτρονικού τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας Βόλου.
Στο πλαίσιο λειτουργίας του Εργαστηρίου Οπτικοακουστικών Συστημάτων δημιουργήθηκε ραδιοφωνικός σταθμός για τις εκπαιδευτικές ανάγκες της ειδικότητας, ο οποίος ήδη λειτουργεί και μάλιστα εξελίσσεται σ’ ένα δυναμικό μέσο επικοινωνίας των μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου με το παγκόσμιο κοινό, αφού εκπέμπει μέσω του διαδικτύου. Σημειώνεται ότι η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει την παραχώρηση συχνότητας στα FM, ούτε καν για ερευνητικούς σκοπούς. Το κενό αυτό επιχειρεί να καλύψει η Δημοτική Αρχή Βόλου, μέσω της πρωτοβουλίας του Δημάρχου να απευθύνει επιστολή στο Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, μεταφέροντας σχετική πρόταση της σχολικής μονάδας. 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ.Σκοτινιώτης στην επιστολή του προς τον Πρόεδρο του ΕΣΡ κ.Ι.Λασκαρίδη, «η πρόταση  της σχολικής μονάδας αφορά την αξιοποίηση της υπάρχουσας συχνότητας για την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων και τη μετάδοση των παραγόμενων εκπαιδευτικών εκπομπών. Μια τέτοια αξιοποίηση της συχνότητας είναι απολύτως συμβατή προς την κείμενη νομοθεσία και πάντως σε απόλυτη αντιστοιχία προς την κοινωνική και παιδευτική αποστολή της ραδιοφωνίας, επιπλέον, δε, θα αποτελέσει σημαντικό και πανελλαδικά πρωτοποριακό μέσο σύνδεσης του δημόσιου σχολείου με την τοπική κοινωνία».
Υπενθυμίζεται ότι μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης ειδικού σκοπού με την επωνυμία «Δημοτικό Ραδιόφωνο Βόλου», το δημοτικό ραδιόφωνο έχει διακόψει την παραγωγή και μετάδοση προγράμματος, όσο δε η επιχείρηση βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, περιορίζεται στη μετάδοση των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και μαγνητοφωνημένης ποιοτικής μουσικής.
Κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Συστημάτων, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών, ο Δήμαρχος είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στις  εγκαταστάσεις του ραδιοφωνικού σταθμού του 1ου ΣΕΚ και να ενημερωθεί για τον τρόπο λειτουργίας του. Στο σύντομο χαιρετισμό του, υπογράμμισε τη σημαντική δουλειά που γίνεται στο δημόσιο σχολείο. «Δίνετε μια συντριπτική απάντηση σήμερα στην αντίληψη που υπάρχει, όχι μόνο για το δημόσιο σχολείο, αλλά και για κάθε τι δημόσιο. Αποδεικνύετε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να αναλάβει και να προωθήσει δημιουργικές πρωτοβουλίες, γεγονός που μας επιτρέπει να ελπίζουμε σε ένα δημόσιο σχολείο αντάξιο των προσδοκιών της ελληνικής κοινωνίας και των απαιτήσεων για τη νέα γενιά. Νομίζω ότι εδώ γίνεται πραγματικά ένα πείραμα εξαιρετικά σημαντικό και ενδιαφέρον. Πρέπει αυτό το πείραμα να το στηρίξουμε και να το αναδείξουμε, ώστε να αποτελέσει παράδειγμα, ένα πιλοτικό μοντέλο για το πώς το δημόσιο σχολείο μπορεί να υπερβεί τις τυπικές του υποχρεώσεις, δηλαδή την απλή διεκπεραίωση του προγράμματος που ορίζει το υπουργείο Παιδείας. Για μας αυτό το παράδειγμα είναι σημαντικό και θα το στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις και μάλιστα εμπράκτως».
Στο πλαίσιο των εισηγήσεων αναπτύχθηκε εν συντομία η ιστορία  του ραδιοφώνου, το χρονικό δημιουργίας του διαδικτυακού ραδιοφώνου του 2ου ΕΠΑΛ  Ν. Ιωνίας (http://radio.mysch.gr), αλλά και μία ενδιαφέρουσα έρευνα σε δείγμα 200 περίπου μαθητών ηλικίας 15-17 ετών για τη σχέση τους με το ραδιόφωνο. Διαπιστώθηκε πάντως ότι οι μαθητές επιλέγουν την ψυχαγωγία από την ενημέρωση. Τον σχεδιασμό, οργάνωση και τεχνική επίβλεψη της εκδήλωσης είχαν οι εκπαιδευτικοί Κ. Αμυγδαλίτσης, Α. Ανδριανίδης, Δ. Παπαναστασίου και Ν. Κοντονάτσιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: