Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Επιστημονική εκδήλωση με θέμα την ανάπτυξη του εγκεφάλου των νηπίων

Επιστημονική συνάντηση με θέμα «Το Φυσικό περιβάλλον και η Ανάπτυξη του εγκεφάλου των νηπίων - Η σχετική Παιδαγωγική προσέγγιση του Α.Δελμούζου»,  θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 21.11.2012 και ώρα 7.00 μ.μ. στο Αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος» του κτηρίου «Αλέξανδρος Δελμούζος» του παραλιακού συγκροτήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Tην εκδήλωση οργανώνουν το Εργαστήριο Θεωρητικής & Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ο Δήμος Βόλου.

Θα μιλήσουν οι: Κ. Χρυσαφίδης, τ. Καθηγητής Παιδαγωγικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μ. Ζαφρανά, Ομότιμη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δρ. Ε.Ο.Βαλιάντζα-Αφτιά, Ερευνήτρια μεταδιδακτορικής έρευνας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: «Βιωματική Επικοινωνιακή Μάθηση νηπίων με έμφαση στα Φυσικά ερεθίσματα». 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιασθούν τα συμπεράσματα πρόσφατης μεταδιδακτορικής έρευνας που διεξήχθη από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Παιδική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επίβλεψη του καθηγητή της Παιδαγωγικής κ. Κ. Χρυσαφίδη. Η έρευνα απαντάει στο ερώτημα «Γιατί η φύση και τα φυσικά υλικά κάνουν τα παιδιά πιο έξυπνα;» και αποδεικνύει ότι τα νήπια 3-5 ετών που μεγαλώνουν με περισσότερη επαφή (χρονικά) με το φυσικό περιβάλλον και τα φυσικά υλικά (π.χ. βαμβακερά υφάσματα, ξύλο, πέτρα κοχύλια , άμμο, χώμα κλπ), καθώς και με την παιδαγωγική μέθοδο της Βιωματικής Επικοινωνιακής Μάθησης (ΒΕΜ), γίνονται πιο έξυπνα, και μάλιστα με σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα νήπια που μεγαλώνουν με την σύγχρονη συμβατική αγωγή. 
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 60 νήπια νηπιαγωγείου στην Αθήνα για 10 μήνες κατά το σχολικό έτος 2009-2010.Οι διαφορές που μετρήθηκαν σε τομείς τόσο της διανοητικής όσο και της φυσικής ανάπτυξης, όπως στη δημιουργικότητα, την πρωτοβουλία, την κίνηση, τη γλώσσα και τα μαθηματικά, είναι εντυπωσιακές. Η παιδαγωγική με προσέγγιση της Φύσης είναι ιδέα που προβλήθηκε και εφαρμόστηκε από τον παιδαγωγό Α. Δελμούζο πριν από 100 περίπου χρόνια, όταν πρωτοστάτησε στη λειτουργία του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου Βόλου, καινοτομία που τότε απεδείχθη, με το κλείσιμο του Παρθεναγωγείου, ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Με την προαναφερόμενη έρευνα, μετρήθηκε για πρώτη φορά και μάλιστα με αδιάψευστα τεκμήρια  η  επίδραση της Φύσης και των φυσικών υλικών καθώς και της ΒΕΜ, στην ανάπτυξη των νηπίων.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από το κλείσιμο του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου Βόλου, το οποίο υπήρξε μοναδική παιδαγωγική καινοτομία στη χώρα μας υπό την καθοδήγηση του παιδαγωγού Α. Δελμούζου.
Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα της έρευνας επιλέχτηκε να ανακοινωθούν δημόσια στο Βόλο για συμβολικούς λόγους, δηλαδή σε ένδειξη τιμής για το σπουδαίο έργο του Αλ. Δελμούζου, αλλά και γιατί η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Δρ. Ευσταθία Βαλιάντζα-Αφτιά είναι βολιώτισσα.




Δεν υπάρχουν σχόλια: