Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Επιβεβαιώνεται καθημερινά η ορθότητα της συνολικής πρότασής μας για το λιμάνι

Με αφορμή τo σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε σήμερα από τη χύδην φορτοεκφόρτωση δημητριακών στο λιμάνι του Βόλου, ο Δήμαρχος κ. Πάνος Σκοτινιώτης τονίζει τα εξής:
«Προσθέτουμε και τη δική μας διαμαρτυρία για την απαράδεκτη κατάσταση που δημιουργήθηκε για μία ακόμη φορά σήμερα, εξαιτίας της χύδην φορτοεκφόρτωσης δημητριακών στον 1ο  προβλήτα (σιλό) του λιμένος Βόλου, χωρίς τη λήψη προστατευτικών μέτρων. Η κατάσταση αυτή, η οποία επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, επιβεβαιώνει την ορθότητα της συνολικής πρότασής μας που ομόφωνα υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, για την ανάγκη να δρομολογηθούν, το ταχύτερο δυνατό, τα απαιτούμενα έργα στο λιμάνι του Βόλου, ώστε o 1ος  προβλήτας (σιλό) να αποδοθεί σε τουριστική χρήση (κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα). Με την πρότασή αυτή επιτυγχάνονται ταυτόχρονα δύο στόχοι: αφενός η δραστική αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού προβλήματος που βασανίζει το κέντρο της πόλης και ιδιαίτερα τη συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου και αφετέρου η βέλτιστη  αξιοποίηση  του 1ου προβλήτα, σε όφελος της αναπτυξιακής προοπτικής της πόλης. Να σημειωθεί ότι η σημερινή χρήση των σιτηρών είναι ζημιογόνα.
Άμεσα και με χρονικό ορίζοντα την επόμενη χρονιά αξιώνουμε τη μεταφορά της φορτοεκφόρτωσης του «σκραπ» στον 3ο προβλήτα του λιμένος και τη μεταφορά ελλιμενισμού των κρουαζιεροπλοίων στον ανατολικό τομέα του προβλήτα σιλό.
Ειδικότερα:


Για τη μεταφορά του σκραπ στον 3ο προβλήτα με τη σημερινή μορφή φόρτο-εκφόρτωσης (επί φορτηγών) απαιτείται:
-  Η απελευθέρωση του χώρου στον 3ο προβλήτα από το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4I.  Πρόκειται για απλή περίφραξη, εγκαταστημένες κάμερες και χώρο παρακολούθησης. 
-  Η κατασκευή στον 3ο προβλήτα δαπέδων εναπόθεσης του σκραπ, συστήματος διαβροχής και συλλογής νερών (δεξαμενή καθίζησης). Υποκατάσταση δηλαδή των χώρων που χρησιμοποιεί σήμερα η χαλυβουργία στον προβλήτα ΣΙΛΟ, συνολικής έκτασης περίπου 20.000μ2.
Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 2,5 έως 3 εκ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου, αν διασφαλιστούν οι πιστώσεις, μπορεί να ξεκινήσει άμεσα. Τα μικρά πλοία που συνήθως μεταφέρουν σκραπ μπορούν να ξεφορτώνουν με τα δικά τους μέσα.

Φόρτωση και μεταφορά απ’ ευθείας σε ειδικά βαγόνια τραίνου.
Ο τρόπος αυτός θα είναι πολύ καλύτερος περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά. Δεν απαιτείται άμεσα η κατασκευή δαπέδων αλλά επέκταση του δικτύου του ΟΣΕ μέχρι τον 3ο προβλήτα. Αναμένουμε από τον ΟΣΕ να συντάξει τη μελέτη και να ορίσει το κόστος το οποίο θα είναι μικρό (ο ΟΣΕ έχει παλαιό τροχαίο υλικό). Έχουμε υπογράψει σχετικό μνημόνιο με ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σιτηρά και γλουτένη
Είναι τα δύο χύδην φορτία που ρυπαίνουν ιδιαίτερα την πόλη. Τα σιτηρά, μέσω ΣΙΛΟ και η γλουτένη (πρωτεΐνη δημητριακών για ιχθυοτροφία) με χύδην φόρτωση (εναπόθεση στο δάπεδο και φόρτωση με αρπάγη γερανού).
Τα μεν σιτηρά μπορούν να αποκλειστούν (απενεργοποίηση των παλαιών εγκαταστάσεων του ΣΙΛΟ, που άλλωστε υπολειτουργεί αφού πλέον διακινείται ελάχιστη ποσότητα δημητριακών, συνεχίζει ωστόσο να  ρυπαίνει την πόλη), ενώ η γλουτένη μπορεί να μεταφερθεί σε σάκους αφού πρόκειται για βιομηχανικό προϊόν.
Μεταφορά ελλιμενισμού  κρουαζιεροπλοίων στον ανατολικό τομέα του προβλήτα  σιλό 
Για να μπορέσει να μεταφερθεί ο ελλιμενισμός των κρουαζιεροπλοίων στον ανατολικό τομέα του ΣΙΛΟ απαιτείται:
-    Απενεργοποίηση των παλαιών εγκαταστάσεων του ΣΙΛΟ. Η αξιοποίηση   του κτιρίου του ΣΙΛΟ και  παρακείμενων εκτάσεων για τη δημιουργία τουριστικού συμπλέγματος, σύμφωνα και με την πρόταση που προωθούμε στο πλαίσιο του προγράμματος Jessica, συνάδει απολύτως με τη λειτουργία της κρουαζιέρας στον ίδιο χώρο.
-    Εκκένωση του χήρου από τους παλαιούς γερανούς και τον πυλώνα του Σιλό.
-    Διαχωρισμό  με περίφραξη του ανατολικού τομέα του προβλήτα Σιλό και καθαρισμό  του χώρου.
-    Δημιουργία προσωρινού σταθμού ελέγχου επιβατών ή μεταφορά του σημερινού εξοπλισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: