Με αφορμή τη σημερινή συνάντηση του Δημάρχου Βόλου κ.Α.Μπέου με τη Διοίκηση της ΟΛΒ Α.Ε., από τη δημοτική παράταξη «Επιλογή Ευθύνης-Πάμε Μπροστά» εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Προφανώς και δεν περιμέναμε στην πρώτη συνάντηση της νέας Δημοτικής Αρχής με τη Διοίκηση του ΟΛΒ να αντιμετωπιστούν τα μείζονα θέματα που αφορούν την προοπτική του λιμανιού και τις σχέσεις του με την πόλη. Περιμέναμε, ωστόσο, ο κ.Δήμαρχος να παρουσιάσει τις βασικές, έστω, θέσεις και το σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για το λιμάνι και να μην εξαντληθεί σε μια συνάντηση δημοσίων σχέσεων.
Δυστυχώς το μόνο συγκεκριμένο που ακούσαμε, είναι το αυτονόητο, ότι δηλαδή τις επόμενες μέρες θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα είσοδος του εμπορικού λιμένος από τη Μπουρμπουλήθρα, ένα έργο το οποίο διεκδίκησε επίμονα η απελθούσα Δημοτική Αρχή και το οποίο εδώ και ένα μήνα έχει ολοκληρωθεί και θα δώσει σημαντική ανακούφιση στην κυκλοφορία, λόγω της εκτροπής των βαρέων οχημάτων τα οποία κατευθύνονται στο λιμάνι. Όπως επίσης ακούσαμε την απίστευτη, ομολογουμένως άποψη, ότι η νέα Δημοτική Αρχή θα κοιτάξει «τους πολλούς και όχι τους λίγους», όπου στην κατηγορία των λίγων περιλαμβάνονται οι «200 οικογένειες» της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου!
Τρία (3), πιστεύουμε, είναι τα βασικά ζητήματα, στα οποία η πόλη περιμένει από τη νέα Δημοτική Αρχή να ξεκαθαρίσει τη θέση της:
1.Σε σχέση με το χαρακτήρα του λιμανιού: πάγια, μέχρι τώρα, θέση του Δήμου Βόλου είναι η διασφάλιση του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού, δηλαδή το λιμάνι να λειτουργεί τόσο ως εμπορικό όσο και ως επιβατικό-τουριστικό.
2. Σε σχέση με τη μεταφορά στον 3ο Προβλήτα, τόσο της δραστηριότητας διακίνησης σκραπ, όσο και συνολικά των χύδην φορτίων, για την οποία απαιτείται περιορισμένο σχετικά κόστος, αφού είναι αναγκαία μικρή μόνο επέκταση του υπάρχοντος κρηπιδώματος κατά 50-80 μέτρα και εγκατάσταση κάποιου εξοπλισμού. Με τη μεταφορά αυτή, επιτυγχάνουμε, ταυτόχρονα, πολλαπλούς κρίσιμους στόχους. Συγκεκριμένα:
• Απελευθερώνεται ο 1ος Προβλήτας (ΣΙΛΟ) και αποδίδεται σε ήπιες χρήσεις, κυρίως στην ακτοπλοΐα.
• Λύνεται το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται στο κέντρο της πόλης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
• Επιτυγχάνεται σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση, πρωτίστως της συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου, αλλά και συνολικά της πόλης.
• Αξιοποιείται ο χώρος του παλαιού Τελωνείου, των διατηρητέων αποθηκών, της πλατείας και του μικρού τουριστικού λιμένος και αποδίδεται στην πόλη με αναπτυξιακές δραστηριότητες τουρισμού και πολιτισμού.
• Μεταφέρεται η κρουαζιέρα στον κεντρικό Προβλήτα, αξιοποιώντας και το νέο επιβατικό σταθμό ως τέρμιναλ, για την κατασκευή του οποίου άλλωστε δαπανήθηκαν σημαντικά ποσά.
• Δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί η μαρίνα τουριστικών σκαφών είτε ανατολικά του κεντρικού προβλήτα, είτε μεταξύ του κεντρικού και του 1ου Προβλήτα (το «κορδόνι», ούτως ή άλλως, έχει αποκλειστεί).
3. Σε σχέση με την παραχώρηση στο Δήμο τμημάτων της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Αναφερόμαστε, φυσικά, σε τμήματα στα οποία ούτε αναπτύσσεται ούτε πρόκειται να αναπτυχθεί κάποια λιμενική δραστηριότητα, αλλά αντίθετα αναπτύσσονται σημαντικές λειτουργίες της πόλης. Ο Δήμος Βόλου διεκδικεί την παραχώρηση:
• του πεζόδρομου της παραλίας, από το Τελωνείο μέχρι τον λιμενίσκο του Αγ. Κωνσταντίνου, εκτός από λωρίδα πλάτους 3 μέτρων που είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση τουριστικών σκαφών,
• του πάρκου του Αγίου Κωνσταντίνου,
• της παραλίας της Αγριάς, από τις εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων μέχρι το Σουτραλί,
• των διατηρητέων κτιρίων των παλαιών αποθηκών του Τελωνείου και της παρακείμενης πλατείας,
• της κατοικημένης περιοχής του Παλαιού Λιμεναρχείου που ανήκει στη χερσαία ζώνη, και
• του χώρου των παλαιών Δημοτικών Σφαγείων και του παρακείμενου χώρου στάθμευσης.
Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε αναγκαία μια συνολική συζήτηση για τα θέματα του λιμανιού στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τη παρουσία και όλων των εμπλεκομένων φορέων, ώστε να επιβεβαιωθεί και επικαιροποιηθεί το κοινό πλαίσιο διεκδίκησης ενόψει και του νέου ΕΣΠΑ. Το λιμάνι του Βόλου, χάρις στη σθεναρή διεκδίκηση του Δήμου και των τοπικών φορέων τα προηγούμενα χρόνια, είναι αν όχι το μοναδικό, σίγουρα ένα από τα ελάχιστα λιμάνια της χώρας που διαθέτουν ταυτόχρονα και εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους και master plan, που σημαίνει ότι η πολιτεία έχει όχι απλώς υποχρέωση, αλλά και νομική δέσμευση να υλοποιήσει τα έργα και τις δράσεις που περιλαμβάνονται σε αυτά. Αυτό το κεκτημένο θα πρέπει η πόλη να το αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου