Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Επίλυση καταναλωτικών διαφορών από την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Δήμου Βόλου

Συνεδριάζει την ερχόμενη Πέμπτη 13.6.2013 και ώρα 13:30 μ.μ. η Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού του Δήμου Βόλου, προκειμένου να εξετάσει διαφορές ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών στην προσπάθεια για επίτευξη εξωδικαστικού συμβιβασμού. Σημειώνεται ότι η Επιτροπή αποτελείται από: έναν εκπρόσωπο (με τον αναπληρωτή του) του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου ως Πρόεδρο της Επιτροπής, έναν εκπρόσωπο (με τον αναπληρωτή του) του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ως Μέλος και έναν εκπρόσωπο (με τον αναπληρωτή του) της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, ως Μέλος. Γραμματέας της Επιτροπής (με τον αναπληρωτή του) έχει ορισθεί, υπάλληλος του Δήμου Βόλου.
Η θητεία των μελών είναι διετής και μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές.
Οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Φιλικού Διακανονισμού αφορούν α) την εξώδικη επίλυση των διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών και β) την τήρηση αρχείων των πορισμάτων της οικείας επιτροπής και την τήρηση μητρώου καταναλωτών. Οι υποθέσεις εισάγονται στην αρμόδια επιτροπή ύστερα από αίτηση του καταναλωτή ή της τοπικής ένωσης καταναλωτών, καθώς και ύστερα από παραπομπή από τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν κατά τη συζήτηση να παρίστανται αυτοπροσώπως ή να εκπροσωπούνται από πληρεξούσιο δικηγόρο ή τρίτο πρόσωπο που έχει σχετική εξουσιοδότηση.
Η επιτροπή συνεδριάζει, νομίμως, με την παρουσία όλων των μελών της και λαμβάνει τις αποφάσεις της κατά πλειοψηφία και κρίνει κατά το ισχύον δίκαιο. Συμπληρωματικά λαμβάνονται υπόψη τα συναλλακτικά ήθη. Μπορεί να ζητήσει πληροφορίες από δημόσιες υπηρεσίες, δημόσιους οργανισμούς, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, επιμελητήρια και επαγγελματικούς συλλόγους,.
Τα πορίσματα κοινοποιούνται στον Συνήγορο του Καταναλωτή και στους ενδιαφερομένους και τέλος αρχειοθετούνται από τον οικείο Δήμο, ενώ κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να λάβει γνώση και να ζητήσει αντίγραφο αυτών. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, μπορεί αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν σχετικής αναφοράς ενός τουλάχιστον των ενδιαφερόμενων μερών, να επανεξετάσει την υπόθεση και να εκδώσει νέο πόρισμα, το οποίο κοινοποιείται στα ενδιαφερόμενα μέρη και στην επιτροπή που εξέδωσε το πρώτο πόρισμα. Τα πορίσματα του Συνηγόρου του Καταναλωτή και των επιτροπών, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 4 του Ν.3297/2004, δεν υπόκεινται σε αναθεώρηση ή ανάκληση και δεν επηρεάζουν τη διαδικασία ενώπιον άλλων θεσμοθετημένων φορέων.
Για πληροφορίες ή για καταγγελίες, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται: Τοπάλη & Δημητριάδος - 4ος όροφος, τηλ.: 24210-97652, fax: 24210-21698, e-mail: s.grammatikou@volos-city.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια: