Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Τομή στην Καθαριότητα του Δήμου Βόλου

Στην αναδιάρθρωσή της Υπηρεσίας Καθαριότητας, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή λειτουργία της και το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τους δημότες, προχωρά η Δημοτική Αρχή Βόλου. Σχετικές ανακοινώσεις έκανε σήμερα η Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Πολιτικής Προστασίας και ΚΕΠ κ.Νατάσα Οικονόμου, η οποία έκανε λόγο για πραγματική τομή στον τρόπο λειτουργίας της υπηρεσίας. Παρών στις δηλώσεις ήταν ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Χρ.Τσιλιός.
«Αναγνωρίζοντας το βάρος της ευθύνης που φέρουμε, και  απέναντι στο Δήμο και απέναντι στους δημότες, είμαστε αποφασισμένοι, με τη συνεργασία του προσωπικού, την  επιτάχυνση των προσπαθειών, τον  καλύτερο συντονισμό, την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνάμεών μας, να αντιπαλέψουμε τις δυσκολίες και να φέρουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στο βασικότατο αυτό τομέα δράσης του Δήμου», υπογράμμισε σε δηλώσεις της η κ.Οικονόμου και ανέλυσε τα δεδομένα που υπαγόρευσαν τη συγκεκριμένη επιλογή.
 Όπως επισήμανε η αρμόδια Αντιδήμαρχος, η Διεύθυνση Καθαριότητας αποτελεί ίσως την πιο νευραλγική δημοτική υπηρεσία, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των δημοτών. Στο νέο Δήμο Βόλου, των 9 πρώην συνενωθέντων ΟΤΑ και των 150.000 περίπου κατοίκων, οι ανάγκες και οι υποχρεώσεις της Υπηρεσίας γίνονται όλο και πιο βαριές. Και επειδή πρόκειται για ανταποδοτική Υπηρεσία, ειδικά στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία, κατά την οποία οι πολίτες στενάζουν από τον ασφυκτικό περιορισμό της οικονομικής τους δυνατότητας, απαιτείται να γίνει προσπάθεια για την, όσο το δυνατό, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και την, όσο το δυνατό, πιο αξιόπιστη σχέση κόστους – οφέλους, ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να βελτιώνονται, να γίνονται ποιοτικότερες και να είναι ανάλογες της επιβάρυνσης των πολιτών.
«Πιστεύουμε ότι οι συνθήκες είναι πλέον, αφενός πιο ώριμες, αφετέρου πιο πιεστικές, ώστε να επιχειρήσουμε την αλλαγή στον τρόπο οργάνωσης της Υπηρεσίας, να επιχειρήσουμε μία πραγματική τομή στον τρόπο λειτουργίας της», τόνισε και εξήγησε ότι:
Οι συνθήκες είναι πιο ώριμες γιατί:
1. Η διετής εμπειρία από τη λειτουργία της Υπηρεσίας στο πλαίσιο του «Καλλικράτη» έχει δώσει πολύτιμες γνώσεις για τις διαφορετικές ανάγκες ανά δημοτική ενότητα, τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, το προσωπικό, τις δυνατότητες εξοικονόμησης πόρων, ανθρώπινων και υλικών, τις βελτιωτικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για την αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας (π.χ. συνεργεία).
2. Η ανάγκη η Υπηρεσία να λειτουργήσει πιο επιτελικά, επεκτείνοντας τη δράση της (π.χ. ανακύκλωση διαφόρων ειδών). Ο ρόλος της δεν είναι μόνο αποκομιδή απορριμμάτων, και μάλιστα μόνο με τον παραδοσιακό τρόπο (πράσινοι κάδοι).
3. Η ανάγκη για ομογενοποίηση της λειτουργίας, για ενιαιοποίηση της Υπηρεσίας.
Στο σημείο αυτό η κ.Οικονόμου σημείωσε ότι «η ενιαιοποίηση της λειτουργίας του Δήμου έχει επιτευχθεί σε μεγαλύτερο βαθμό, λόγω και των υποχρεώσεών μας προς την κεντρική διοίκηση, στο διοικητικό – οικονομικό τομέα. Η Υπηρεσία Καθαριότητας αναγκαστικά, την πρώτη διετία λειτούργησε περισσότερο σύμφωνα με τα δεδομένα των πρώην ΟΤΑ. Τώρα είναι η ώρα να αλλάξει πιο γρήγορα η νοοτροπία, να γίνει περισσότερο συνείδηση ότι ο Δήμος είναι ένας, ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα όλες οι δημοτικές ενότητες και ανάλογα βεβαίως με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, ότι οι υπάλληλοί μας είναι υπάλληλοι του ενιαίου Δήμου, τοποθετημένοι στις ενότητες βάσει των αναγκών και των υποχρεώσεών μας απέναντι στους πολίτες».
Επίσης επανέλαβε ότι «βασική θέση της Δημοτικής Αρχής είναι η ενοποίηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Δεν μπορεί να συνεχίζεται ένας τεχνητός, οφειλόμενος σε πολιτικούς λόγους, διαχωρισμός προηγούμενων δεκαετιών ανάμεσα στο Βόλο και τη Νέα Ιωνία. Κατ’ αναλογία, δεν μπορεί να θεωρούνται ακόμη και σήμερα ως όρια, στη λειτουργία της Υπηρεσίας, ο Κραυσίνδωνας και οι σιδηροδρομικές γραμμές (π.χ. διαφορετικός τρόπος λειτουργίας το Σάββατο)».
Εξάλλου, οι παράγοντες που κάνουν πιο πιεστικές τις συνθήκες για την αναδιάρθρωση της υπηρεσίας είναι:
1. Η ανάγκη της εξοικονόμησης πόρων, ανθρώπινων και υλικών: Οι ελλείψεις σε προσωπικό, δεν αποτελούν δικαιολογία αλλά πραγματική τροχοπέδη στη λειτουργία της Υπηρεσίας. Επιπλέον, παρατηρείται ανισομερής κατανομή, σε σχέση με τα πληθυσμιακά δεδομένα, ενώ ο εξοπλισμός είναι περιορισμένος – πεπαλαιωμένος και παρουσιάζει μεγάλη συχνότητα βλαβών.
2. Η αύξηση των αναγκών: π.χ. επέκταση της ανακύκλωσης σε επιπλέον 6 δημοτικές ενότητες,  γεγονός που αυξάνει τις ανάγκες σε προσωπικό και καύσιμα.
3. Τα οικονομικά δεδομένα: Μεγάλη στενότητα, περιορισμός εσόδων από τα ανταποδοτικά τέλη (αύξηση τιμολογίων ΔΕΗ / καυσίμων, οικονομική δυσπραγία, αυστηρή παρακολούθηση των οικονομικών των δήμων, οι περιορισμοί του ετήσιου προγράμματος δράσης)
4. Τα τρωτά του δημόσιου τομέα αφενός και οι δημοσιονομικές συνθήκες αφετέρου, που έχουν οδηγήσει στην αντιμετώπιση με καχυποψία και στην απαξίωση καθετί δημόσιου και υποχρεώνουν στην ένταση των προσπαθειών, ώστε να αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται, να κεφαλαιοποιείται η προσπάθεια και να είναι μεγαλύτερη η αποδοτικότητα. Έχω πει επανειλημμένως από την προηγούμενη θέση μου ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας κατάφερε πολλά με πολύ λίγα μέσα την προηγούμενη διετία.
«Όλα τα παραπάνω», τόνισε χαρακτηριστικά η κ.Οικονόμου, «κάνουν επιτακτική την ανάγκη να επιχειρήσουμε μία τομή στον τρόπο λειτουργίας της Υπηρεσίας, να επιχειρήσουμε την αναδιάρθρωσή της, την αναδιάταξη των δυνάμεών της, την ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού και των μέσων, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή λειτουργία της και το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τους δημότες».
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:
1. Παράλληλα καθήκοντα στο προσωπικό των δημοτικών ενοτήτων, ανά χωρικές ενότητες : Βόλος – Ν. Ιωνία, Αγριά – Αρτέμιδα, Πορταριά – Ιωλκός – Μακρινίτσα, ενώ ήδη έχει προχωρήσει διοικητικά, πριν μερικούς μήνες, για Αισωνία – Ν. Αγχίαλο, με στόχο την καλύτερη αξιοποίησή του, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες.
2. Αναδιάρθρωση τομέων, με γνώμονα τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, την επίτευξη οικονομικών κλίμακας (εξοικονόμηση χρόνου, προσωπικού, μέσων), σε συνδυασμό με τις νέες δράσεις που προωθούμε (υπόγειοι κάδοι, νέοι κάδοι ανακύκλωσης, νέοι πράσινοι κάδοι)
3. Αναδιάταξη προϊσταμένων, με στόχο τον καλύτερο συνδυασμό ανανέωσης και εμπειρίας. Ορίζεται νέος προϊστάμενος στο Τμήμα Σχεδιασμού, Εποπτείας και Αποκομιδής Απορριμμάτων, που, βάσει του ΟΕΥ, έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό της λειτουργίας σε όλο το Δήμο, ο οποίος  παράλληλα θα είναι και αναπληρωτής προϊστάμενος στο Τμήμα Ν. Ιωνίας. Ο νέος προϊστάμενος του Τμήματος Σχεδιασμού, Εποπτείας και Αποκομιδής Απορριμμάτων ξεκινά με την εντολή, σε συνεργασία με τη Δ/νση της Υπηρεσίας, να παρουσιάσει, το πολύ σε ένα μήνα, νέο σχέδιο λειτουργίας της Υπηρεσίας.
Αναλυτικά οι νέοι Προϊστάμενοι της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης είναι:
1. Κων/νος Τατάκος, ΤΕ Μηχανολόγων ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών βαθμού Β: μετακίνηση από το Τμήμα Φωτεινής Σηματοδότησης της Δ.Τ.Υ. ως Προϊστάμενος στο Τμήμα Σχεδιασμού, Εποπτείας και Αποκομιδής Απορριμμάτων και Ανακυκλώσιμων Υλικών της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, με παράλληλα καθήκοντα Προϊσταμένου στο Τμήμα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης της Ν. Ιωνίας.
2. Απόστολος Ταμπακόπουλος, ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, βαθμού Γ: μετακίνηση από το Τμήμα Σχεδιασμού, Εποπτείας και Αποκομιδής Απορριμμάτων και Ανακυκλώσιμων Υλικών της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης ως Αναπληρωτής Προϊστάμενος στο Τμήμα Καθαρισμού Κοινόχρηστων Χώρων και Ειδικών Συνεργείων της ίδιας Δ/νσης.
3. Ιωάννης Σταματίου, ΔΕ Εργοδηγών βαθμού Β: μετακίνηση από το Τμήμα Καθαρισμού Κοινόχρηστων Χώρων και Ειδικών Συνεργείων της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης ως Προϊστάμενος στο Πολυδύναμο Τμήμα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Πρασίνου, Συντήρησης Υποδομών και Κοιμητηρίου Δημοτικής Ενότητας Αγριάς.
4. Θεόδωρος Τσαλούχας, ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας βαθμού Β: μετακίνηση από το Τμήμα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης της Ν. Ιωνίας ως Προϊστάμενος στο Πολυδύναμο Τμήμα Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Πρασίνου, Συντήρησης Υποδομών και Κοιμητηρίου Δημοτικής Ενότητας Πορταριάς.
5. Χρήστος Ζαντιώτης, ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών Αυτοκινήτων βαθμού Β: ορισμός του ως Αναπληρωτή Προϊσταμένου στο Τμήμα Διαχείρισης και Συντήρησης Οχημάτων της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης.




Δεν υπάρχουν σχόλια: