Σάββατο 16 Ιουνίου 2012

Π.Σκοτινιώτης: Να δρομολογηθεί άμεσα η μεταφορά της φορτοεκφόρτωσης σιτηρών και σκραπ από τον 1ο προβλήτα

Υπερεπαρκή για την εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων, όσον αφορά τη δραστηριότητα διακίνησης δημητριακών από το λιμάνι του Βόλου, χαρακτηρίζει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης το διάστημα παράτασης δυο ετών που, σύμφωνα με ενημέρωσή του, αποφάσισε τελικά να δώσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής. Σε δηλώσεις του σχετικά με την απόφαση αυτή, ο κ. Σκοτινιώτης επαναλαμβάνει τη θέση του Δήμου Βόλου για άμεση δρομολόγηση της μεταφοράς της δραστηριότητας φορτοεκφόρτωσης δημητριακών και σκραπ από τον 1ο προβλήτα, με παράλληλη εγκατάσταση νέου εξοπλισμού, ενώ τονίζει με έμφαση ότι η Δημοτική Αρχή θα αντιδράσει έντονα και θα είναι στο πλευρό των  κατοίκων της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου, αν διαπιστωθεί ότι δεν δρομολογείται ΑΜΕΣΑ η υλοποίηση των αναγκαίων έργων και ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος παραπέμπεται στις καλένδες, ποντάροντας σε νέα παράταση υπό την πίεση εκβιαστικών και πάλι διλημμάτων.
Αναλυτικά, ο Δήμαρχος Βόλου τόνισε τα ακόλουθα:
Στις 17 Μαΐου κληθήκαμε από τη Διοίκηση της ΟΛΒ Α.Ε. σε σύσκεψη, στην οποία μας ζητήθηκε να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση του προβλήματος που είχε προκύψει από τον άμεσο κίνδυνο διακοπής της λειτουργίας ΣΙΛΟ στο λιμάνι του Βόλου. Όπως διαπιστώθηκε κατά τη σύσκεψη αυτή, ενώ τα προβλεπόμενα, σε σχέση με τη φορτοεκφόρτωση δημητριακών, περιβαλλοντικά μέτρα που προέβλεπε η Κοινή Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί μέχρι    31 Μαΐου, όχι μόνο δεν είχαν ακόμη υλοποιηθεί, αλλά ούτε καν είχε αρχίσει η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών. Έχοντας επίγνωση της δυσμενέστατης οικονομικής συγκυρίας που δεν επιτρέπει ούτε σκέψη για περιστολή οποιασδήποτε εμπορικής δραστηριότητας, θεωρήσαμε ότι δεν θα έπρεπε να διακοπεί η δραστηριότητα φορτοεκφόρτωσης δημητριακών από το λιμάνι του Βόλου. Για το λόγο αυτό συναινέσαμε στο να δοθεί ΣΥΝΤΟΜΗ παράταση στην εφαρμογή των συγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων. Ταυτόχρονα δηλώσαμε, και μάλιστα με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να συναινέσουμε σε οποιαδήποτε παράβαση των όρων που έχουν τεθεί για την προστασία του περιβάλλοντος.
Με βάση την ενημέρωση που έχουμε, τελικά δίνεται διετής παράταση στην εφαρμογή των συγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων. Ο χρόνος είναι  υπερεπαρκής,  αφού και ένας  χρόνος θα αρκούσε για την εφαρμογή των μέτρων, αν όντως υπάρχει η ανάλογη βούληση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θέλουμε να κάνουμε απολύτως σαφές ότι  θα αντιδράσουμε έντονα και θα είμαστε στο πλευρό των συμπολιτών μας και ιδιαίτερα των κατοίκων της πολύπαθης συνοικίας  του Παλαιού Λιμεναρχείου, αν διαπιστώσουμε ότι δεν δρομολογείται ΑΜΕΣΑ η υλοποίηση των αναγκαίων έργων και ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος παραπέμπεται στις καλένδες, ποντάροντας σε νέα παράταση υπό την πίεση εκβιαστικών και πάλι διλημμάτων. Επισημαίνουμε ότι στη συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου ο Δήμος Βόλου έχει σχεδιάσει και υλοποιεί σειρά παρεμβάσεων, που θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής στην υποβαθμισμένη αυτή περιοχή.
Θα πρέπει για μια ακόμη φορά να τονίσουμε ότι το πρόβλημα  δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί  ευκαιριακά, αλλά με προοπτική, στο πλαίσιο του master plan  του λιμανιού, το οποίο έχει συζητηθεί επί μακρόν και έχει γίνει αποδεκτό, τουλάχιστον ως προς αυτή τη λειτουργία, από το σύνολο των τοπικών φορέων.
Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο να υπάρξει διαχωρισμός της λειτουργίας ΣΙΛΟ από τη δραστηριότητα φορτοεκφόρτωσης δημητριακών και να αναζητηθεί λύση εφικτή - τεχνικά και οικονομικά - από την οποία θα προκύπτει το μέγιστο περιβαλλοντικό όφελος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Βόλου επιμένει στη μεταφορά της δραστηριότητας από τον 1ο προβλήτα στον 2ο ή τον 3ο, με παράλληλη εγκατάσταση νέου εξοπλισμού, σύμφωνα με τις προτάσεις που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί (π.χ. κοχλυομεταφορείς, μεταλλικά σιλό). Υπενθυμίζουμε ότι στην προαναφερόμενη σύσκεψη υπήρξε συμφωνία για την ΑΜΕΣΗ προώθηση των απαραίτητων μελετών προκειμένου να εξευρεθεί και υλοποιηθεί η  βέλτιστη λύση, η υλοποίηση της οποίας, όπως προαναφέραμε,   δεν απαιτεί περισσότερο από ένα χρόνο. Καλούμε τους εργαζομένους και επαγγελματίες που έχουν ζωτικά συμφέροντα από τη δραστηριότητα φορτοεκφόρτωσης δημητριακών (λιμενεργάτες, αγρότες, μεταφορείς, εκτελωνιστές κλπ.) να μην εφησυχάσουν από την παράταση που δόθηκε, αλλά να ασκήσουν και αυτοί  κάθε δυνατή πίεση προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσουμε και την ΑΜΕΣΗ δρομολόγηση της   μεταφοράς της φορτοεκφόρτωσης του σκραπ στον 3ο προβλήτα. Πρόκειται για ένα έργο, η κατασκευή του οποίου, όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει, είναι απολύτως ρεαλιστική και μπορεί να υλοποιηθεί σε σύντομο χρόνο και με περιορισμένο κόστος, εφόσον φυσικά υπάρξει η ανάλογη πολιτική βούληση.

        

Δεν υπάρχουν σχόλια: