Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018

Συμπεριφέρονται σαν ήδη χαμένοι

Τους κατανοώ πλήρως. Για το τοπικό δημοτικό «καθεστώς» ο λόγος, με αφορμή και το νέο παραλήρημα εις βάρος μου. Δεν είναι, άλλωστε, ούτε οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι  που αντιδρούν με τέτοιο κακιωμένο, συμπλεγματικό τρόπο απέναντι σ’αυτό που τους ξεπερνάει. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται  για ανθρώπους ανασφαλείς, με ολοκληρωτική νοοτροπία, που η μέθη της εξουσίας τούς έχει οδηγήσει σε παραζάλη.
Μεγάλη λοιπόν τιμή για εμένα που τραβάνε, επί τριάμισι χρόνια,  τέτοιο ζόρι ακόμη και με  τη μακρά σιωπή μου. Αν, δε, ανεβάσω και τρεις γραμμές στο facebook, που συνοψίζουν το μέγεθος της ιστορικής τους αποτυχίας, τότε φθάνουν σε παράκρουση και πολιτικό τραμπουκισμό. Έστω και αν αναγκάζονται να τις επιβεβαιώσουν μέχρι κεραίας. Ότι δηλαδή πράγματι  «επί τριάμισι ολόκληρα χρόνια δεν μπόρεσαν να ξεκινήσουν ΟΥΤΕ ΕΝΑ νέο έργο ΕΣΠΑ στον έβδομο σε πληθυσμό Δήμο της χώρας. Όταν μάλιστα βρήκαν έτοιμο, από την προηγούμενη δημοτική αρχή, πλήρη σχεδιασμό για την άμεση αξιοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020».
Την υψίστη όμως τιμή να μου «χρεώνουν» -στην πραγματικότητα να μου πιστώνουν- τον π.Μ.* Βόλο δεν θα τη δεχθώ, αφού δεν μου ανήκει. Διότι για τη ζηλευτή πόλη που παρέλαβαν, με αστικές υποδομές και λειτουργίες που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλη περιφερειακή πόλη της χώρας, εργάστηκαν  διαχρονικά πάρα πολλοί σημαντικοί άνθρωποι, από διάφορες θέσεις ευθύνης. Και μια ολόκληρη κοινωνία αγωνίστηκε γι’ αυτό, μέσα από μύριες όσες αντιξοότητες. Θα είμαι ευγνώμων στην Ιστορία αν αναγνωρίσει και σ’εμένα ένα μικρό μερίδιο συμβολής στο ιστορικό αυτό επίτευγμα, στο πλαίσιο μιας πολύχρονης σχέσης εμπιστοσύνης με την τοπική κοινωνία.
Στον Βόλο  που εκείνοι σύντομα θα παραδώσουν, θα  υπάρχει, δυστυχώς, μια μαύρη κηλίδα, η οποία θα χρειαστεί πολλά χρόνια και πολύς κόπος για να καθαριστεί. Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει, γι’ αυτό κι έχουν χάσει εντελώς την ψυχραιμία τους. Συνειδητοποιούν το αδιέξοδο, και τσακώνονται με το αδιέξοδο. Ο Τσώρτσιλ έλεγε ότι πρώτα χάνεις μέσα σου και μετά στις κάλπες. Και αυτοί συμπεριφέρονται σαν ήδη χαμένοι.
Και ένα υστερόγραφο για τον «άνθρωπο με την κουκούλα».  Όπως έλεγε ένας γάλλος πολιτικός, «υπάρχει κάποιος χειρότερος από τον δήμιο. Είναι ο βοηθός του».
_________________________________
*προ Μπέου







Δεν υπάρχουν σχόλια: