Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2017

Επιλογή Ευθύνης: «Λύση δεν είναι οι επικίνδυνοι κυκλοφοριακοί πειραματισμοί»

Κυκλοφοριακή ανάσα θα δώσει  η υπογειοποίηση τμήματος της Παγασών
Το μείζον θέμα που αναδεικνύεται με τους επικίνδυνους πειραματισμούς της δημοτικής αρχής, δεν είναι τόσο η τύχη των οδών Καραμπατζάκη και Ζάχου, όσο η εγκατάλειψη των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας. Η υιοθέτηση, δηλαδή, από τη δημοτική αρχή μιας σύγχρονης πόλης του 21ου αιώνα, της άποψης ότι στην πόλη δεν ζουν άνθρωποι, αλλά αυτοκίνητα. Η δήλωση του αρμόδιου -τρομάρα μας- αντιδημάρχου Θ.Σταυρίδη, ότι η Καραμπατζάκη είναι μια «νεκρή οδός», την οποία θα ενεργοποιήσει, υποτίθεται, η δημοτική αρχή, συνοψίζει το «πιστεύω» μιας βαθύτατα αναχρονιστικής διοίκησης, που, αντί να βελτιώσει, βάλθηκε να καταστρέψει ό,τι βρήκε  και να γυρίσει την πόλη πολλά χρόνια πίσω. Για τη δημοτική αρχή, «ζωντανός» είναι  μόνο ένας δρόμος που έχει παραδοθεί στο αυτοκίνητο!
Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Δήμος Βόλου έχει ενταχθεί, με πρωτοβουλία της προηγούμενης δημοτικής αρχής, στο «Σύμφωνο Δημάρχων», το οποίο αποτελεί την πιο φιλόδοξη ευρωπαϊκή δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η προηγούμενη δημοτική αρχή προωθούσε, επίσης, την υλοποίηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο θα έδινε έμφαση στον πολίτη και στις αναγκαίες αλλαγές στη συμπεριφορά της μετακίνησης. Στο σχεδιασμό της ήταν η διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων για δράσεις και επενδύσεις βιώσιμης κινητικότητας από τα νέα διαθρωτικά και επενδυτικά ταμεία της Eυρωπαϊκής Ένωσης 2014-2020, καθώς και από το πρόγραμμα «Horizon 2020», καθώς και η ένταξη του Δήμου Βόλου στα ενεργά Δίκτυα πόλεων για βιώσιμη κινητικότητα, CIVITAS και POLIS. Όλα αυτά ακούγονται πλέον σαν μια μακρινή ανάμνηση.
Δυστυχώς, «άλλαι αι βουλαί» των διοικούντων εδώ και δυόμιση χρόνια τον Δήμο. Το έδειξαν ήδη με τους παλιούς ποδηλατόδρομους, που είχαν κατασκευαστεί από τον πρώην Δήμο Βόλου. Στο όνομα του να ξηλωθεί το «έκτρωμα», ολοκλήρωσαν τη μια από τις δύο εργολαβίες που είχε προωθήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή, ενώ εγκατέλειψαν τη δεύτερη, που απέβλεπε στο να αποδοθεί  στους χρήστες λειτουργικό και ασφαλές το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων. Το αποτέλεσμα είναι να αφαιρεθεί δημόσιος χώρος από το ποδήλατο και να δοθεί στο αυτοκίνητο.  
Τώρα, ανέθεσαν στον ίδιο μηχανικό του Δήμου που είχε σχεδιάσει το «έκτρωμα» των ποδηλατοδρόμων, αφού απέτυχε να τους εξασφαλίσει την άλωση του ΤΕΕ, να τους εξασφαλίσει την «άλωση» της πόλης με απίθανους κυκλοφοριακούς ακροβατισμούς. Και αυτό που σκαρφίστηκε ο άνθρωπος, είναι να βγάλει από τη ναφθαλίνη μια υπόθεση που είχε απασχολήσει την πόλη πριν από 25 χρόνια, σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες.
Είκοσι πέντε χρόνια μετά, τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά. Αυτό το οποίο έχει ανάγκη η πόλη, δεν είναι να μεταφέρουμε το εγκληματικό λάθος που στο «παρά πέντε» αποτράπηκε, δηλαδή την επικάλυψη του Κραυσίνδωνα, στους δύο παρόχθιους δρόμους, τη  Ζάχου και την Καραμπατζάκη. Και ας μην προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι, ισχυριζόμενοι πως θα υπάρξει παράλληλα και χάραξη ποδηλατοδρόμων. Ο Θ.Σταυρίδης μίλησε καθαρά για δύο εναλλακτικές εισόδους-εξόδους, που σημαίνει δρόμοι με μεγάλη και απρόσκοπτη κυκλοφορία. Εκτός και αν έχουν ανακαλύψει τη «διπλή ζωή» της Ζάχου και της Καραμπατζάκη!
Κάποιες επιμέρους, ήπιες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις χρειάζονται στην περιοχή, όπως το αναγκαίο, μετά τη διάνοιξη της Αλαμάνας από την προηγούμενη δημοτική αρχή, «σπάσιμο» της νησίδας, ώστε να συνδεθεί η Αλαμάνας απευθείας με την Καραμπατζάκη, καθώς και στη συνέχεια της Καραμπατζάκη από τη γέφυρα Παρασκευοπούλου, την οδό Μητροπολίτου Ιωακείμ, ώστε να υπάρξει ομαλή διέξοδος προς τον Περιφερειακό. Θα επιμείνουμε, όμως, να υποστηρίζουμε ότι το μείζον έργο, με το οποίο θα αναβαθμιστεί θεαματικά η κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης, είναι η υπογειοποίηση της οδού Παγασών από την οδό Παπαδιαμάντη έως την οδό Φερών, σε συνδυασμό και με την υλοποίηση των κυκλικών κόμβων και την ολοκλήρωση του Περιφερειακού.  Το Δημοτικό Συμβούλιο, στις 16 Απριλίου 2014, είχε αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την εκπόνηση της μελέτης και είχε δεσμεύσει  και πίστωση για το 2014, με στόχο το έργο να χρηματοδοτηθεί στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Αν η δημοτική αρχή, η οποία ανέλαβε λίγους μήνες μετά, αντί να εγκαταλείψει ένα έργο που έδινε μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στην πόλη, είχε προχωρήσει στον διαγωνισμό, τώρα η μελέτη θα ήταν έτοιμη και το έργο ώριμο για ένταξη στο τρέχον ΕΣΠΑ. Αλλά είπαμε, ανέλαβαν τη διοίκηση του Δήμου με την νοοτροπία του κατακτητή. Με την ολοκληρωτική αντίληψη πως, αφού εμείς κερδίσαμε την πλειοψηφία, για πέντε χρόνια μας ανήκει το οτιδήποτε στην πόλη.

Καλούμε τη δημοτική αρχή να αντιληφθεί ότι τέτοια μεγάλα θέματα δεν αποφασίζονται με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς διάλογο με την τοπική κοινωνία και τους φορείς της. Η λογική του τσαμπουκά δεν θα περάσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια: