Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Με γοργό ρυθμό οι εργασίες για την αποκατάσταση της βλάβης στον αγωγό αποχέτευσης του Βιολογικού

Ξεκίνησαν σήμερα λίγο μετά τα μεσάνυχτα και συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες για την αποκατάσταση της βλάβης στον καταθλιπτικό αγωγό του κεντρικού αντλιοστασίου αποχέτευσης, στην περιοχή της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Βόλου (ΕΕΛ). Για την εκτέλεση του έργου ενημερώθηκαν αναλυτικά η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Βόλου κ.Αγορίτσα Καράτζιου και ο Λιμενάρχης Βόλου κ.Κώστας Γανωτής, από τον Γενικό Διευθυντή της ΔΕΥΑΜΒ κ.Δημ.Οικονομίδη και την Προϊσταμένη της ΕΕΛ κ.Ευτυχία Διομή, παρόντος και του Δημάρχου Βόλου κ.Πάνου Σκοτινιώτη.
Ο κ.Σκοτινιώτης, μαζί με τον Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. κ.Λεωνίδα Μαυρογιάννη και τον Αντιδήμαρχο και μέλος του Δ.Σ. Ηλία Ξηρακιά, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα στελέχη της ΔΕΥΑΜΒ και παρακολουθούν από κοντά την πορεία των εργασιών.
Ειδικότερα, από τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, όπως είχε ανακοινωθεί από τη Γενική Διεύθυνση της ΔΕΥΑΜΒ, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο για την τελική φάση της αποκατάστασης της βλάβης. Στη μεγάλη αυτή επιχείρηση συμμετέχει μεγάλος αριθμός στελεχών και προσωπικού της ΔΕΥΑΜΒ και της αναδόχου εταιρείας, που δίνει πραγματική μάχη για να ολοκληρωθεί το έργο το γρηγορότερο δυνατό, τεχνικά άρτια και να υπάρξει η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Παγασητικού. Να σημειωθεί ότι μέσα σε λίγες ώρες ολοκληρώθηκε η σύνδεση του νέου αγωγού με τον υπάρχοντα αγωγό από τη μία πλευρά, ενώ αργά το μεσημέρι ξεκίνησαν τις εργασίες σύνδεσης και της άλλης πλευράς. Αμέσως μετά θα γίνει προσπάθεια σταθεροποίησης των δυο συνδέσεων, ώστε το ταχύτερο δυνατόν να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της βλάβης.
Υπενθυμίζεται ότι οι εκσκαφές και οι εργασίες τοποθέτησης νέου αγωγού, μήκους 160 μέτρων, πραγματοποιήθηκαν με το αντλιοστάσιο και τον καταθλιπτικό αγωγό σε πλήρη λειτουργία.  Για τις εργασίες, όμως, σύνδεσης του νέου τμήματος με τον υπάρχοντα αγωγό, απαιτήθηκε διακοπή  λειτουργίας του αντλιοστασίου και κατά συνέπεια αναγκαστική υπερχείλιση και εκτροπή των λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή του λιμένος (συγκεκριμένα στην περιοχή  της οδού Λαχανά), καθώς  δεν υπήρχε, τεχνικά, εναλλακτική δυνατότητα διαχείρισης των λυμάτων. Επισημαίνεται ότι τα λύματα που οδηγούνται στη θάλασσα, είναι  αμιγώς οικιακά  και πριν την υπερχείλισή τους από το αντλιοστάσιο, υφίστανται την απαιτούμενη μερική χλωρίωση με διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου και αυτόματο σύστημα δοσομέτρησης, όπως προβλέπεται από την Ν.Α. 8440/1997  και την Υ.Α.  με Αρ. Ε1β. 221/65. Τα βιομηχανικά απόβλητα των δύο ΒΙΠΕ, όπως και τα λύματα των περιοχών Αλυκές και  Αϊβαλιώτικα, οδεύουν μέσω διαφορετικών αντλιοστασίων και συνεπώς θα συνεχίσουν να  διοχετεύονται κανονικά και να επεξεργάζονται στην ΕΕΛ.
Τα διευθυντικά στελέχη της ΔΕΥΑΜΒ διαβεβαιώνουν, για μία ακόμη φορά, ότι οι ενέργειες που αποφασίστηκαν για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι σε απόλυτη συμμόρφωση προς όσα ορίζει η κείμενη νομοθεσία και έχει ληφθεί κάθε δυνατό μέτρο για να περιοριστεί στο ελάχιστο η ολιγόωρη επιβάρυνση του Παγασητικού Κόλπου. Η προσπάθεια που γίνεται είναι οι εργασίες να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατόν, όχι όμως εις βάρος της ποιότητας του έργου. Η υπηρεσία της ΔΕΥΑΜΒ, όπως επισημαίνουν, έχει δώσει, τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, με επιτυχία πολλές εξετάσεις  σε σχέση με την ευαισθησία της για το περιβάλλον και τον Παγασητικό. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι την παρούσα περίοδο η ΔΕΥΑΜΒ υλοποιεί έργα προϋπολογισμού πάνω από 40 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω θωράκιση του Παγασητικού.



Δεν υπάρχουν σχόλια: