Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Θα διερευνηθούν εναλλακτικές λύσεις για τη χωροθέτηση Μαρίνας στο λιμάνι

Τη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων για τη χωροθέτηση της Μαρίνας στο λιμάνι του Βόλου, δεδομένου ότι η θέση που προτείνεται από τη Μελέτη του Προγραμματικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης (master plan) Λιμένα Βόλου κρίνεται ακατάλληλη, θα αναθέσει στον μελετητή η ΟΛΒ Α.Ε. Αυτό αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο Βόλου, έπειτα από πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Πάνου Σκοτινιώτη, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ.Αγοραστού, του Προέδρου της ΟΛΒ Α.Ε. Γ.Πρίγκου, του Προέδρου του ΤΕΕ Μαγνησίας Σ.Αναγνώστου, του δημοτικού συμβούλου Βόλου και μέλους του Δ.Σ. της ΟΛΒ Α.Ε. Δ.Δερβένη, του περιφερειακού συμβούλου Θεσσαλίας Π.Σούρλα, του μελετητή του master plan Ν.Παναγόπουλου και υπηρεσιακών παραγόντων.
Κοινή ήταν η άποψη ότι η σημερινή σύσκεψη υπήρξε εξαιρετικά χρήσιμη  και παραγωγική, στην κατεύθυνση εξεύρεσης λύσης που θα τύχει καθολικής αποδοχής από τους τοπικούς φορείς και θα διασφαλίζει τα συμφέροντα της πόλης. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Βόλου Π.Σκοτινιώτης, «ξεκινάμε από την κοινή παραδοχή ότι η δημιουργία Μαρίνας στην πόλη του Βόλου αποτελεί έργο κορυφαίας προτεραιότητας.  Στο πλαίσιο αυτό, έγινε μια τελευταία προσπάθεια, μετά και την ομόφωνη γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου και πριν το θέμα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις για τη χωροθέτηση της μαρίνας, αφού στις άλλες επιλογές του μάστερ πλαν υπάρχει συμφωνία απ’ όλες τις πλευρές. Στόχος μας είναι σε επόμενη συνάντηση –το συντομότερο-να καταλήξουμε σε μια επιλογή που θα τύχει καθολικής αποδοχής. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να προσέλθουμε με κοινή άποψη στις συζητήσεις με τον αρμόδιο Υπουργό, ενδυναμώνοντας σημαντικά τη διαπραγματευτική θέση της πόλης μας».
Ως προσφορότερη, συζητείται καταρχήν η λύση της δυτικής λιμενολεκάνης, με την παραδοχή ότι οι οχλούσες χρήσεις του 1ου προβλήτα πρέπει να μεταφερθούν στον 3ο προβλήτα, ώστε ο 1ος προβλήτας να αξιοποιηθεί για την ακτοπλοΐα και για άλλες τουριστικές χρήσεις. «Εάν αυτή η κεντρική παραδοχή υιοθετηθεί και αποδειχθεί οικονομικά ρεαλιστική – που εμείς πιστεύουμε ότι είναι – τότε ανοίγονται εναλλακτικές δυνατότητες, ώστε και τη δημιουργία Μαρίνας στην πόλη να επιτύχουμε και τη διατήρηση της παραλίας με τη σημερινή της μορφή να διασφαλίσουμε και το περιβάλλον να προστατεύσουμε», επισήμανε ο κ. Σκοτινιώτης.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ.Αγοραστός τόνισε ότι το μάστερ πλαν του λιμανιού του Βόλου θα σηματοδοτήσει το μέλλον της πόλης για τα επόμενα χρόνια, γι’ αυτό οι αποφάσεις θα πρέπει να είναι ομόφωνες και να διασφαλίζουν ότι το λιμάνι θα είναι λειτουργικό, παραγωγικό και σύγχρονο. «Η Μαρίνα πρέπει να δημιουργηθεί μέσα στην πόλη», υποστήριξε και πρόσθεσε ότι οι τοπικοί φορείς θα περιμένουν τα εναλλακτικά σενάρια από τον μελετητή, ώστε με ενότητα να καταλήξουν στην καλύτερη λύση, για το Βόλο και την ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Πρόδρος της ΟΛΒ Α.Ε. Γ.Πρίγκος υπογράμμισε την ανάγκη συγκερασμού όλων των απόψεων που έχουν κατατεθεί έως τώρα για το θέμα χωροθέτησης της Μαρίνας, πριν η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ως αρμόδια αρχή, λάβει τις τελικές αποφάσεις και πρόσθεσε ότι η ανάθεση στον μελετητή της διερεύνησης εναλλακτικών λύσεων, θα έλθει προς έγκριση στο Δ.Σ. του ΟΛΒ.
Τέλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Σ.Αναγνώστου, επισήμανε ότι «από τη σημερινή σύσκεψη βγήκε κάτι πολύ θετικό, ότι όλοι μαζί θα προχωρήσουμε και θα αποφασίσουμε με βάση τις νέες προτάσεις που θα υποβάλει ο μελετητής, ώστε να μην πειράξουμε την παραλία του Βόλου η οποία πραγματικά αποτελεί κόσμημα για την πόλη».

Δεν υπάρχουν σχόλια: