Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Π. Σκοτινιώτης: Για όλους και για όλα…Συνέντευξη στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ (19.2.2012) και στον Αντ. Τσελέντη


- … ερχόμενος για τη συνέντευξη αναλογιζόμουν ποιο μπορεί να είναι το μέλλον της πόλης  και η συμβολή του Δήμου, όταν η κεντρική εξουσία, λόγω μνημονίου  κόβει 450 εκατ. ευρώ και μετά τις   συζητήσεις για την υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης της χώρας με την τρόικα, «κόβονται» άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ. Με τα δεδομένα αυτά, τι κουράγιο μπορεί να έχει ένας Δήμαρχος για την πόλη του όταν ξεκινά τη μέρα του; Όλα τα παραπάνω σε μία στιγμή που είναι τοις πάσιν γνωστό,  ότι η Αυτοδιοίκηση είναι άμεσα εξαρτημένη από τους πόρους της κεντρικής εξουσίας σε ποσοστό 80% ;
Απ.:Η περιγραφή είναι σωστή. Δεν πρέπει όμως να αντισταθούμε σ΄αυτή τη ζοφερή  πραγματικότητα; Στην προεκλογική περίοδο  είχα σημειώσει  πως η μεγάλη πρόσκληση για μας είναι ότι θα κληθούμε να διαχειριστούμε  τις δημοτικές υποθέσεις σε συνθήκες βαθειάς κοινωνικής και   οικονομικής κρίσης. Τα  πράγματα αποδείχθηκαν στη πορεία ακόμη πιο δύσκολα. Δεν  έχουμε  όμως  άλλη επιλογή , παρά να αντισταθούμε και να δημιουργήσουμε τις  κατάλληλες συνθήκες για να  ανοίξουμε, στο μέτρο του δυνατού, ένα νέο κύκλο δυναμικής ανάπτυξης, που θα δίνει ελπίδα και  προοπτική για την  πόλη και τους πολίτες της.

Ερ.: Τα πράγματα όμως σήμερα είναι σαφώς πιο δύσκολα από τη δεκαετία του ΄90 που ήσασταν Νομάρχης, όπου ο Βόλος και η  Μαγνησία επιχειρούσε να σπάσει το φαύλο κύκλο της αποβιομηχάνισης. Εχετε πει πολλές  φορές, στο Δημοτικό Συμβούλιο και σε συνεντεύξεις σας ότι  το μέλλον της περιοχής είναι ο τουρισμός.  Είναι  πιστεύετε αρκετό  για την  ανάσχεση του εφιάλτη της ανεργίας και της  κοινωνικής   συνοχής  που καθημερινά  διαρρηγνύεται  με  ιλιγγιώδεις ρυθμούς ;

Απ.: Τα δύο πρώτα χρόνια της θητείας μου ως Νομάρχη  τα πέρασα στα Υπουργεία Βιομηχανίας  και  Εργασίας. Τελικά τα καταφέραμε να ανασυγκροτηθεί βιομηχανικά ο Νομός και σ’αυτό βοήθησε η ένταξη της περιοχής  μας στο ειδικό  καθεστώς κινήτρων  για τις  φθίνουσες  βιομηχανικές  περιοχές. Τότε  είχαμε λοιδορηθεί και είχαμε  δεχθεί επικρίσεις . Οι  εξελίξεις όμως μας δικαίωσαν. Σήμερα τα δεδομένα και οι τάσεις που διαμορφώνονται δείχνουν ότι με ένα προσεκτικά επεξεργασμένο σχέδιο μπορούμε, με αιχμή τον τουρισμό, να δημιουργήσουμε  νέα δεδομένα στην  τοπική οικονομία. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει  ότι θα  παραγκωνίσουμε  το ζωτικό ρόλο  της   βιομηχανίας  που  ούτως  ή άλλως  στην περιοχή μας συμμετέχει στο τοπικό προϊόν σε επίπεδα  πάνω  από  το μέσο  εθνικό όρο του δευτερογενή τομέα. Πρέπει επίσης να δούμε τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία,  με πυλώνες το  Πανεπιστήμιο  και το  ΚΕΤΕΑΘ. Επιπλέον ας μην ξεχνάμε  και τον  πρωτογενή τομέα, αφού ο νέος ενιαίος  Δήμος  Βόλου έχει  πλέον και  αγροτική  οικονομία. Πράγμα αδιανόητο πριν από ένα χρόνο. Επομένως η στροφή στην ποιοτική γεωργία πρέπει να  είναι  επίσης  στην πρώτη γραμμή  ιεράρχησης  των προγραμματικών μας επιλογών.

Ερ.: Μιλήσατε για νέες  τεχνολογίες και καινοτομίες. Εδώ και χρόνια  η Ελλάδα, πριν την προσφυγή  της  στο  ΔΝΤ και την Ε.Ε., είχε πάντα  το  μικρότερο ποσοστό  από όλες  τις χώρες του ΟΟΣΑ  στη διάθεση κονδυλίων  για έρευνα και  επιπλέον στις  αξιολογήσεις διεθνών οίκων το εκπαιδευτικό σύστημα δεν  ήταν και στην πλέον  περίοπτη θέση. Κάθε άλλο μάλιστα; 

Απ.: Να  αντιτάξω σε όσα υποστηρίζετε ότι η Φιλανδία, μία χώρα αγροτική μέχρι πριν από λίγα χρόνια και πιο μικρή από την Ελλάδα,  είναι σήμερα χώρα τεχνολογικής αιχμής με το πλέον  αξιόπιστο εκπαιδευτικό σύστημα. Γιατί όχι και εμείς. Το  νέο μοντέλο της  ψηφιακής  εποχής  πρέπει να είναι στο κέντρο των προτεραιοτήτων μας, άλλωστε ταιριάζει και στα χαρακτηριστικά μας. Είναι  επίσης παρήγορο και το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι της περιοχής μας επιστρέφουν και  επενδύουν στην ποιοτική γεωργία και σε νέα προϊόντα, αντιλαμβανόμενοι την αναγκαιότητα  προσαρμογής  στα  νέα  δεδομένα  που δημιουργεί  η πρωτοφανής  κρίση. Αν, αντί να παγιδευτούμε στην ονομασία των Σκοπίων, είχαμε αξιοποιήσει ως χώρα την ενδοχώρα των Βαλκανίων, θα είχαμε πετύχει  ένα νέο  κύκλο  ανάπτυξης και θα είχαμε αποτινάξει το φάσμα της χρεοκοπίας.

Ερ.: Σκέφτομαι τι  περιθώρια  ελιγμών και τι  χρηματοδοτικά  εργαλεία  έχει ένας Δήμος όταν  κάθε  λίγο και λιγάκι περικόπτονται πόροι  από το Πρόγραμμα  Δημοσίων Επενδύσεων ;

Απ.: Δυστυχώς το μόνο χρηματοδοτικό μας εργαλείο είναι πλέον το ΕΣΠΑ. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Εδώ να  διευκρινίσω,  επειδή έχουμε  επικριθεί για  κάποιες επιλογές  έργων, ότι τις κατευθύνσεις  τις  δίνουν τα  Τομεακά  ή το Περιφερειακό  Πρόγραμμα  και  όχι εμείς.  Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέτουμε προτάσεις στα μέτρα και τους άξονες που   προκηρύσσει η αρμόδια  Διαχειριστική  Αρχή  και τα οποία μπορεί να διαφοροποιούνται από τις  δικές μας επιλογές. Τι  πρέπει  όμως να  κάνουμε; Να   αφήσουμε να  χαθούν πολύτιμοι πόροι  από την τοπική οικονομία, επειδή για παράδειγμα μας  ζητούν μία  πλατεία και όχι ένα κτίριο  που εμείς  μπορεί  να  το έχουμε  ανάγκη;

Ερ.: Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει, έστω και  με τη σημερινή του μορφή, επιτρέπει όμως τη  δυνητική φορολογία από τους  Δήμους; Δεν πρέπει να πληρώσουν στο Δήμο και οι  …Μαικήνες   της  περιοχής  μας;
Απ.: Νομίζω ότι τώρα παρά ποτέ, είναι αναγκαία η ριζική αναμόρφωση του φορολογικού  συστήματος που είναι κοινωνικά άδικο και αντιαναπτυξιακό, έτσι ώστε το κάθε επίπεδο διοίκησης   να εισπράττει τους φόρους που έχει απόλυτη ανάγκη προκειμένου να λειτουργήσει, αλλά και να δίνει λογαριασμό για τη διαχείρισή τους. Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα οι Κεντρικοί  Αυτοτελείς  Πόροι  (ΚΑΠ) που μας αποδίδονται  δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη των εξόδων μισθοδοσίας του μόνιμου προσωπικού του Δήμου.
Ερ.: Πριν λίγες μέρες  με  αφορμή την επικείμενη περικοπή των 400 εκατομμυρίων ευρώ από την Αυτοδιοίκηση κάνατε λόγο ότι αυτό  θα είναι  η χαριστική βολή για την Αυτοδιοίκηση…
Απ.: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Καλλικράτης ήταν μία αναγκαία πολιτική  επιλογή.  Από την άλλη  δεν  θα διαφωνήσω ότι υπήρξαν λάθη στο σχεδιασμό του, καθώς το Νομοσχέδιο συντάχθηκε εσπευσμένα προκειμένου να προλάβει τις δημοτικές εκλογές. Επιπλέον έμεινε χωρίς οικονομική υποστήριξη και  Επιχειρησιακό Σχέδιο. Το Πρόγραμμα «ΕΛΛΑΔΑ» είναι ακόμη στα χαρτιά. Το χειρότερο ίσως είναι ότι δημιουργήθηκε ένας γραφειοκρατικός  κυκεώνας, στο όνομα των αναγκαίων ελέγχων και της διαφάνειας. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις ο έλεγχος  νομιμότητας διολισθαίνει σε έλεγχο σκοπιμότητας. Είναι χαρακτηριστικό πως  μία  απόφαση  από τη  στιγμή  που  θα ληφθεί  η απόφαση από το Δημοτικό  Συμβούλιο μέχρι  να πάρει  το δρόμο της  υλοποίησης μπορεί να χρειαστεί μέχρι και 4 ή 5 μήνες.
Ερ.: Συμπληρώθηκε ένας  χρόνος θητείας σας στον νέο  και  ενιαίο Δήμο  Βόλου. Μπορεί να γίνει  ένας μίνι απολογισμός ;
Απ.: Κατ΄αρχήν δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι η συγκρότηση του νέου και ενιαίου  Δήμου Βόλου αποτελεί από τα πιο ακραία παραδείγματα εφαρμογής του Καλλικράτη, αφού  συνενώθηκαν οκτώ Δήμοι και μία Κοινότητα με  πολύ  διαφορετικά  χαρακτηριστικά. Συνενώθηκαν  επίσης 75 δημοτικές επιχειρήσεις και οργανισμοί σε δύο. Πρόκειται για τεράστιο οργανωτικό εγχείρημα και πιστεύω πως η μετάβαση  έγινε  γρήγορα και ομαλά  χωρίς  να  υπάρξουν τριγμοί.  Ο  θετικός απολογισμός θα μπορούσε να συνοψιστεί στο  θετικό ισοζύγιο των 11 εκατ. ευρώ που  άφησε  η  πρώτη  χρονιά της  θητείας μας στο Δήμο. Γεγονός  που  αποκτά μεγαλύτερη  αξία  αν σκεφθούμε  ότι αυτό  επιτεύχθηκε σε  ένα εξαιρετικά δυσμενές  οικονομικό  περιβάλλον. Είναι  ένα  στοιχείο  που δείχνει ότι υπήρξε πραγματική  ανατροπή σε πολλά επίπεδα. Καταφέραμε  όχι  μόνο  να μην  επιβαρύνουμε  επιπλέον  το Δήμο, αλλά να καλύψουμε  και υποχρεώσεις  παρελθόντων   ετών. Γίνεται  νομίζω αντιληπτό από τον καθένα τι πρωτοβουλίες  έπρεπε  να υπάρξουν  για να  επιτευχθεί  αυτό  το αποτέλεσμα. Το πιο σημαντικό είναι ότι κερδίζουμε καθημερινά το κορυφαίο στοίχημα που είχαμε θέσει προεκλογικά, δηλαδή την εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας. Κι αυτό  γιατί μιλήσαμε τη γλώσσα   της  αλήθειας, σε μία εποχή ραγδαίας  απαξίωσης  του πολιτικού συστήματος. Σε εποχή  εξαπάτησης, το να λες  την αλήθεια είναι  επαναστατική  πράξη,  είχε πει  κάποτε ο Οργουελ…
Ερ.: Μπορεί ο Δήμος, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, να συμβάλει στην ενίσχυση της  απασχόλησης, καθώς η ανεργία, όπως και  εσείς έχετε ομολογήσει «τσακίζει  κόκαλα» στην περιοχή μας;
Απ.: Κοιτάζουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για  την ενίσχυση  της απασχόλησης  όπως είναι τα προγράμματα αυτεπιστασίας, το πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας και το πρόγραμμα   ΤοπΣΑ. Επίσης έχουμε εντάξει  στο ΕΣΠΑ  προγράμματα ύψους 12.500.000  ευρώ, ενώ εκκρεμεί  η έγκριση προτάσεων μας για άλλα 7.500.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή η ΔΕΥΑΜΒ είναι έτοιμη να υλοποιήσει  ένα πρόγραμμα - μαμούθ συνολικού ύψους 47.000.000  ευρώ.
Ερ.: Πέρα από τα παραπάνω προγράμματα που είναι καλοδεχούμενα, μήπως  είναι … ασπιρίνες, αν   δεν δημιουργηθούν επενδύσεις από ιδιώτες ;
Απ.: Προχωρούμε στην αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας. Εχουμε  αναθέσει στην Αναπτυξιακή μας Εταιρία την εκπόνηση μελέτης για την ανάδειξη δημοτικών εκτάσεων που θα μπορούσαν να  αξιοποιηθούν στον τομέα τουρισμού και όχι μόνον. Πιστεύω ότι  σε λίγους  μήνες  θα είμαστε σε  θέση να γνωρίζουμε σε  ποια ακίνητα μπορεί να υπάρξει πραγματικό και υγιές ενδιαφέρον από  επιχειρηματίες.
Ερ.: Κάτι παρεμφερές με  το  παραπάνω είναι το γεγονός ότι πολλοί μιλούν για  ...μεγάλες  χαμένες  ευκαιρίες στο Βόλο και στη  Μαγνησία, αναφέροντας  χαρακτηριστικά  τις  περιπτώσεις  του  Σωρού, του Αλατά κ.ο.κ
Απ.: Για την περίπτωση  της  επένδυσης στο   Σωρό που  είναι  στα  διοικητικά  όρια του Δήμου Βόλου θα πρέπει να σας θυμίσω ότι ο διαγωνισμός που έγινε από τους πρώην Δήμους Ιωλκού και  Πορταριάς που ήταν οι ιδιοκτήτες της έκτασης, απέβη άγονος γιατί δεν εμφανίστηκε κανένας επενδυτής. Θα πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι,υποψιασμένοι και προσεκτικοί. Καθημερινά  εμφανίζονται  στο Δήμο διάφοροι «επενδυτές» και «σύμβουλοι» με  καλαίσθητες τσάντες  που μας κάνουν προτάσεις για τα πάντα. Από  τα  απορρίμματα  μέχρι  τον τουρισμό. Εχουν όλοι το ίδιο  ύφος, σκούρο κοστούμι, γραβάτα και λαπτοπ τελευταίας γενιάς. Ολοι το ίδιο στυλ. Σαν τις τσιπούρες  ιχθυοτροφείου …
Ερ.: Διερωτώμαι ωστόσο αν ολόκληρος  Βόλος μπορεί να επενδύσει στον τομέα του τουρισμού, όταν δεν έχει  ένα μεγάλο ξενοδοχείο  ή ένα μεγάλο Συνεδριακό Κέντρο που θα  φιλοξενεί ένα  πανελλήνιο ή ένα διεθνές επιστημονικό συνέδριο;
Απ.: Εχετε εν μέρει δίκαιο. Πράγματι θα μπορούσε ο Βόλος να έχει μία  πολύ μεγάλη  ξενοδοχειακή  μονάδα. Όπως γνωρίζετε  η υπόθεση  επέκτασης του ΞΕΝΙΑ  δεν προχώρησε για τους γνωστούς  λόγους. Πλέον στο  πλαίσιο αξιοποίησης της δημοτικής  περιουσίας που  σας  προανέφερα υπάρχει  μία  παραθαλάσσια δημοτική  έκταση 400 στρεμμάτων στη Νέα Αγχίαλο, όπου θα μπορούσαν να γίνουν ένα μεγάλο ξενοδοχείο, μαρίνα και ένα Συνεδριακό Κέντρο. Από εκεί  και πέρα  θα  πρέπει  να σας  πω ότι  τα  μεγάλα  ξενοδοχεία  της  Κρήτης  ή της  Χαλκιδικής  με τη  μέθοδο all  inclusive,  δεν  είναι πανάκεια. Ισως είναι και λιγότερο αποδοτικά για τις τοπικές  οικονομίες, καθώς  δεν υπάρχει μεγάλη διάχυση υπηρεσιών στους   τουρίστες που εξαντλούν τη  δυναμική τους εντός του χώρου  διαμονής  τους. Αντίθετα στην περιοχή  μας  υπάρχουν   διάφορες μορφές  εναλλακτικού   τουρισμού είτε  στο Πήλιο, είτε  αυτές που αφορούν τον αθλητικό η πολιτιστικό τουρισμό. Στον πρώτο βρισκόμαστε νομίζω σε καλό σημείο. Με τον  πολιτιστικό τουρισμό, δυστυχώς το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικού Θεάτρου σταδιακά ατόνησε και δεν μπόρεσε να επιτύχει τον αρχικό του στόχο, να   αποτελέσει ένα γεγονός εθνικής, ακόμη και υπερεθνικής εμβέλειας. Με το Καρναβάλι του Κόσμου  που διοργανώνουμε την επόμενη εβδομάδα επιδιώκουμε αυτόν ακριβώς το στόχο. Να  αποκτήσουμε την εξωστρέφεια   και  στον τομέα  του  πολιτισμού.
Ερ.: Μιλάμε  για επενδύσεις  στο Βόλο. Γιατί τόση  μεγάλη  κόντρα με το  λιμάνι για τη μαρίνα στο «κορδόνι»;
Απ.: Δεν υπάρχει καμία αντιπαράθεση με το λιμάνι. Πρέπει να καταλάβουμε  όμως  ότι μία  μαρίνα   των προδιαγραφών που  θέλει ο ΟΛΒ θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της  παραλίας. Δεν μιλάμε  μόνον για  ελλιμενισμό σκαφών. Μιλάμε και  για εγκαταστάσεις. Εκτιμώ επίσης  ότι το  έργο  αυτό  θα  μπλοκαριστεί   με προσφυγές, ενώ και  οι απαιτούμενες άδειες πολύ δύσκολα θα εκδοθούν.  Πιστεύουμε  ότι μπορούμε να βρούμε  εναλλακτικές  λύσεις και  μία  από αυτές  που διερευνούμε   είναι αυτή  που  είχε  ακουστεί και επί  θητείας   Πιτσιώρη  στο Δήμο, δηλαδή  η δημιουργία  μαρίνας μεταξύ  Αλυκών  και Αγίου  Στεφάνου.
Ερ.: Για το  Ρυθμιστικό  και  το  Γενικό  Πολεοδομικό  Σχέδιο  Βόλου ;
Απ.: Το  ΓΠΣ  περιμένει  την  έγκριση  του Προεδρικού  Διατάγματος   για  το   Ρυθμιστικό, δηλαδή     την υπογραφή  του κ. Παπακωνσταντίνου.  Δεν αποδεχόμαστε  ότι ο περιφερειακός αποτελεί το όριο για την επέκταση του σχεδίου.  Κατανοούμε  την  έννοια   της συμπαγούς  πόλης, αλλά  από την άλλη  δεν  μπορούμε  να  αφήσουμε  την πόλη  να  ασφυκτιά. Γι΄αυτούς   τους  λόγους  αντιτείναμε   λελογισμένη  επέκταση  του σχεδίου σε συνδυασμό με μείωση του συντελεστή δόμησης, ώστε  να  μπορέσει  να  ανασάνει  λίγο το κέντρο. Ζητήσαμε  να  χωροθετηθούν χρήσεις  γης  χαμηλής  όχλησης  κατά  μήκος  του  περιφερειακού ( εκθέσεις  αυτοκινήτων,    ιδιωτικές  κλινικές  κ.α), στο  Σωρό  να  υπάρξει  πρόβλεψη για  ήπια τουριστική  αξιοποίηση  κ.ο.κ.
Ερ.: Για   τον περιφερειακό;
Απ.: Απόλυτη  προτεραιότητα  είναι  να  προχωρήσει  η εργολαβία - σκούπα  από τον  Ανισόπεδο  κόμβο  Λαρίσης  μέχρι  και τη  Γορίτσα  που είναι  ένα  τμήμα εξαιρετικά προβληματικό για πεζούς  και  οχήματα. Υπάρχει  μία  απίστευτη δυστοκία  από τη πλευρά  του  Υπουργείου  Υποδομών και  Μεταφορών. Βλέπετε τι γίνεται αυτές τις μέρες  με τους φωτεινούς  σηματοδότες. Εχει δίκαιο  που φωνάζει  ο κόσμος  και  μαζί  με  τους πολίτες   συστρατευόμαστε και εμείς  που πιέζουμε  το  Υπουργείο   να  δώσει  τις  αναγκαίες  πιστώσεις    για  να γίνει  το συγκεκριμένο  τμήμα λειτουργικό και  ασφαλές.
Ερ.: Η κοινωνική πολιτική;
Απ.: Στη  ζοφερή  πραγματικότητα που   ζούμε  είναι  η κορυφαία  προτεραιότητά  μας.  Να   σημειώσω  σε τίτλους  μερικά  από  όσα  καταφέραμε  σε  δώδεκα  μήνες, πέρα φυσικά από την αποτελεσματική λειτουργία των   παραδοσιακών κοινωνικών  δομών του Δήμου. Το  Πρόγραμμα  Βοήθεια  στο  Σπίτι  που πέρα  από τους  276  επωφελούμενους, εξυπηρετεί  άλλα  503  άτομα από  πόρους του  Δήμου, το συντονισμό όλων των κοινωνικών   δομών   της  περιοχής  μας για την ορθολογικότερη κατανομή των πόρων, το Κοινωνικό Παντοπωλείο, τις  δύο  νέες δομές  που  δημιουργούνται,  δηλαδή το  Κέντρο   υποστηριζόμενης  Διαβίωσης  για  άτομα  με  αναπηρία και ο ξενώνας  κακοποιημένων γυναικών, ενώ  είμαστε έτοιμοι να  ενεργοποιήσουμε  με  τον προσφορότερο  τρόπο  το  Ταμείο  Αλληλεγγύης.
Ερ.:  Είστε  ευχαριστημένος  από  το επίπεδο   του σημερινού   Δημοτικού  Συμβουλίου;
Απ.:  Είναι  ένα  μεταβατικό  Δημοτικό  Συμβούλιο  το οποίο  αναπόφευκτα  πρέπει  αν  ενοποιήσει  αντιλήψεις  και πρακτικές  των εννέα  ΟΤΑ  που  συνενώθηκαν  στο  νέο   Δήμο. Ο  εκλογικός  νόμος   εξάλλου  βοηθά   τους  δημοτικούς  συμβούλους  να  λειτουργούν  με  το βλέμμα  τους  στις  Δημοτικές Ενότητες  που εκλέγονται. Δεν  πρέπει να  παραβλέπουμε  όμως  ότι έχουν γίνει  πολλές  και  σημαντικές  συνεδριάσεις   και ότι ο  Δήμος  κατέχει δεσπόζουσα  θέση  στην τοπική  επικαιρότητα. Όταν  στην  ημερήσια  διάταξη  υπάρχουν  εκατό  θέματα  κάθε μήνα,     αυτό  δείχνει το τεράστιο  έργο που γίνεται, γιατί     πίσω  από κάθε θέμα υπάρχουν πολλές    ώρες  δουλειάς  από  τις  υπηρεσίες  και  τους  πολιτικούς  προισταμένους.
Ερ.: Τα  «συν» και  «πλην» των  επικεφαλής των  παρατάξεων της  μειοψηφίας στο Δημοτικό  Συμβούλιο  Βόλου. Την  κ. Μακρή, τον  κ. Νάνο  και τον  κ. Πατσιαντά.

Απ.: Εμείς πιστεύουμε στο  δημιουργικό ρόλο των μειοψηφιών, πολλώ μάλλον σε μια τόσο δύσκολη περίοδο όπου απαιτείται η συστράτευση όλων, και είμαστε η πρώτη δημοτική αρχή που διασφάλισε τη συμμετοχή τους σε όλες τις λειτουργίες του Δήμου.
Η κ. Μακρή  κάνει  μια κατά  βάση  απολίτικη  αντιπολίτευση που στηρίζεται κυρίως  στην επικοινωνιακή πολιτική και στο κυνήγι των εντυπώσεων χωρίς ουσία. Εχει  στραμμένο  το βλέμμα   της   στις  προσεχείς   βουλευτικές  εκλογές. Στην  ομάδα της  υπάρχουν ακραίες  φωνές  απέναντι  στις   οποίες  η ίδια  δεν   αντιδρά  ή δεν τις  αντιμετωπίζει  αποφασιστικά. Στα   θετικά   της  καταλογίζω ότι σε  ορισμένες  κρίσιμες  στιγμές   αντιμετώπισε με  ευθύνη σοβαρά θέματα,  όπως τα  γεγονότα     που  είχαν  ως αποτέλεσμα  να κινδυνεύσει  να γίνει  παρανάλωμα  πυρός  το Δημαρχείο, τα οποία απερίφραστα καταδίκασε. 
Ο κ. Νάνος  από την πλευρά του κάνει  καθαρά κομματική αντιπολίτευση . Εχει    σταθερή θέση   για τα  πολιτικά πράγματα  και σε όλα  τα θέματα  υπερισχύουν τα  κομματικά  κριτήρια  και ελάχιστα   τα  αυτοδιοικητικά.  Στα  θετικά, θα κατέγραφα το ότι δεν  μπαίνει  στον πειρασμό να κάνει  σκανδαλοθηρική πολιτική. Αυτό ισχύει και για τον κ.Πατσιαντά
Για  τον  κ. Πατσιαντά  έχω  να πω  ότι  είναι  ο πιο   αυτοδιοικητικός. Εχει   άλλωστε τεράστια  αυτοδιοικητική εμπειρία. Ομολογώ ότι  σε πολλά  θέματα η θέση  του είναι  δημιουργική και υπεύθυνη. Ορισμένες  φορές ωστόσο  καταφεύγει στην  εκφορά κομματικού λόγου, κάτι  που  ενδεχομένως  να  οφείλεται  στις  πιέσεις  που  μπορούν  να υπάρχουν από συμβούλους της  παράταξής του. 
Ερ.: Για   την   πυρκαγιά  της  Κυριακής  από  ακραία  στοιχεία;
Απ.: Με  προβληματίζει πάρα πολύ. Η στοχοποίηση   του  Δημαρχείου  πιστεύω ότι είναι   κατευθυνόμενη. Η  ακραία εκδήλωση  να επιχειρηθεί  εμπρησμός του  κτιρίου είναι  ένα  καμπανάκι που  πρέπει να χτυπήσει   στην τοπική κοινωνία. Επισημαίνω  ότι  ο κ. Πατσιαντάς  και  ο κ. Νάνος  δεν  έχουν κάνει  ακόμη δήλωση  με την   οποία  να  καταδικάζουν  τα γεγονότα. Το   Δημαρχείο  δεν  είναι  το γραφείο του  Σκοτινιώτη ή του εκάστοτε Δημάρχου. Είναι  κάτι πολύ περισσότερο. Είναι  το σύμβολο  της  τοπικής  δημοκρατίας. Η  τοπική μας  Βουλή  αν  θέλετε. Είναι  κοντόφθαλμοι  όσοι θεωρούν  ότι  θα  αποκομίσουν  κομματικά  οφέλη  από τις  επιθέσεις  κατά του  Δημαρχείου. Εχουμε  χρέος  όλοι  μας  να  σηκώσουμε ασπίδα  προστασίας. Ποιοι  είναι  αυτοί  που μαυρίζουν κάθε νύχτα τους  τοίχους  της  πόλης και είναι  ατιμώρητοι;   Πόσοι  είναι αυτοί  που αμαύρωσαν  τη μεγαλειώδη συγκέντρωση  και πορεία  διαμαρτυρίας  των πολιτών του Βόλου ;  Γιατί  δεν  τους  καταγγέλλουμε  για τις  ασχήμιες τους ; Μερικοί  μπορεί  να  είναι  ακόμη προσκολλημένοι   σε  στερεότυπα  που είχαμε  ακούσει   και  κατά την  προεκλογική  περίοδο και τα οποία έχουν πλήρως καταρρεύσει. Ότι  ο Σκοτινιώτης  θα είναι  ο Δήμαρχος  του μνημονίου, ο Δήμαρχος  των εργολάβων   κ.ο.κ. Προφανώς  δυσκολεύονται να  αντιληφθούν ότι  ο Δήμος είναι  ο φορέας  που  εκφράζει  τα  καθολικά συμφέροντα   της  πόλης. Έχουμε βάλει ψηλά  την έννοια  του  δημοσίου  συμφέροντος  και αυτό  προκαλεί  αντιδράσεις. Δεν έχουμε δεσμεύσεις  και εξαρτήσεις  από κανέναν. Χρειάζεται  συστράτευση και κοινωνική συνοχή για  να αντιμετωπίσουμε   τη  δυσμενή συγκυρία  και  να προχωρήσουμε   στην επανεκκίνηση της τοπικής  οικονομίας. Δεν   έχουμε την πολυτέλεια,  στις  στιγμές  που βιώνει  η χώρα  και  οι πολίτες,    για  μικροπολιτικές  στρατηγικές  και  άγονες  πρακτικές  του παρελθόντος.
Ερ.: Η   υπόθεση  της  ΕΡΓΗΛ  ήταν  η κορυφή του  παγόβουνου για  τη ΔΕΥΑΜΒ;
Απ.: Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο αγκάθι που κληρονομήσαμε. Γι’αυτό και θεωρώ πολύ σημαντική εξέλιξη το ότι στο ΔΣ της επιχείρησης διαμορφώθηκε ομόφωνα μέτωπο κατά των μεθοδεύσεων της εταιρίας αυτής και ταυτόχρονα πάρθηκε ομόφωνα απόφαση για να διερευνηθούν εις βάθος όλες οι πτυχές της υπόθεσης. Είναι  γεγονός ότι  η ΔΕΥΑΜΒ  τα  τελευταία  χρόνια  ήταν  ο αρνητικός πρωταγωνιστής στην τοπική  επικαιρότητα κι αυτό πρέπει να τελειώνει. Νομίζω  ότι η  κακοδαιμονία της οφείλεται  στο ότι τα  προηγούμενα χρόνια υπήρχε  χαλαρή  διοίκηση. Γι΄ αυτό  όρισα  Αντιπρόεδρο με αυξημένα καθήκοντα, ώστε  να υπάρχει ένας  άνθρωπος  που θα  παρακολουθεί την πορεία  της Επιχείρησης σε καθημερινή  βάση. Θέλουμε  να ρίξουμε φως  σε όλες   τις  υποθέσεις. Η  ΔΕΥΑΜΒ  ήταν  κάποτε λίρα  Αγγλίας . Πρέπει  να ξαναγίνει και θα ξαναγίνει.
Ερ.: Και  ένα  σχόλιο   για  τις  πολιτικές  εξελίξεις στη  χώρα μας;
Απ.: Η ιστορία  διδάσκει ότι σε όλες τις  χώρες  από τις οποίες πέρασε το ΔΝΤ διαφοροποιήθηκε  σημαντικά  το πολιτικό  σύστημα. Θα  περάσουμε όπως όλα δείχνουν σε κυβερνήσεις  συνεργασίας, μολονότι στη χώρα μας δεν έχουμε ανάλογη πολιτική  κουλτούρα. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα   των εκλογών  θα  έχει εξαιρετικό  ενδιαφέρον. Εκτιμώ ότι οι  μεγάλες  αλλαγές στην πολιτική σκηνή θα έλθουν μετά τις εκλογές, και θα πρωταγωνιστήσουν και πάλι  οι δυνάμεις  της Κεντροαριστεράς και της μεταρρυθμιστικής Αριστεράς.   


            

  

Δεν υπάρχουν σχόλια: