Πρόταση να αναλάβει ο Δήμος Βόλου νέα πρωτοβουλία
για την ολοκλήρωση του έργου ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου –
Λάρισας, κατέθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης “Επιλογή Ευθύνης - Πάμε
Μπροστά”, Νατάσα Οικονόμου, Απόστολος Παπατόλιας, Φώτης
Λαμπρινίδης και Νίκος Στόικος, προς τον Πρόεδρο
του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου. Οι δημοτικοί σύμβουλοι, στην πρότασή τους, υπογραμμίζουν
πως η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας αποτελεί ένα
έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής μας, αναφέρονται στις αποτελεσματικές
ενέργειες που έγιναν από την προηγούμενη δημοτική αρχή για την προώθησή του, τονίζουν
πως το έργο σήμερα βρίσκεται «στον αέρα», καθώς η δημοπράτηση της β΄ φάσης, για
την οποία υπήρχε η δέσμευση χρηματοδότησής της από το ΕΣΠΑ, δεν έχει
προχωρήσει, επισημαίνουν ότι η δημοτική αρχή, στον ένα και
πλέον χρόνο της θητείας της, δεν έχει καταπιαστεί καθόλου με το έργο, καταλήγοντας στην πρότασή τους «να
αποφασιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο η ανάληψη νέας πρωτοβουλίας από το Δήμο
Βόλου για τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια
Θεσσαλίας».
Η πρόταση που κατέθεσαν, προκειμένου να τεθεί υπόψη του σώματος στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει αναλυτικά ως εξής:
Η πρόταση που κατέθεσαν, προκειμένου να τεθεί υπόψη του σώματος στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει αναλυτικά ως εξής:
«Η
ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την περιοχή μας,
αφού με την υλοποίησή του αποτρέπεται ο ορατός κίνδυνος σιδηροδρομικής
απομόνωσης, που θα μείωνε δραματικά την ανταγωνιστική της θέση. Η υλοποίηση του
έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην
κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της
περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα
αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση ολόκληρου του
θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού
χώρου.
Λόγω της μεγάλης αυτής σημασίας του έργου, η προηγούμενη δημοτική αρχή ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αποκορύφωμα τις δύο μεγάλες συσκέψεις στο Δημαρχείο του Βόλου που συγκάλεσε ο τέως δήμαρχος Π. Σκοτινιώτης, με τη συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των βουλευτών του νομού, του περιφερειάρχη και εκπροσώπων των τοπικών φορέων. Καρπός αυτών των συντονισμένων πρωτοβουλιών ήταν να δρομολογηθεί επιτέλους η υλοποίηση ενός έργου, που βρισκόταν έξω από κάθε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Λόγω της μεγάλης αυτής σημασίας του έργου, η προηγούμενη δημοτική αρχή ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αποκορύφωμα τις δύο μεγάλες συσκέψεις στο Δημαρχείο του Βόλου που συγκάλεσε ο τέως δήμαρχος Π. Σκοτινιώτης, με τη συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των βουλευτών του νομού, του περιφερειάρχη και εκπροσώπων των τοπικών φορέων. Καρπός αυτών των συντονισμένων πρωτοβουλιών ήταν να δρομολογηθεί επιτέλους η υλοποίηση ενός έργου, που βρισκόταν έξω από κάθε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα, στις 19.6.2012 εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
το έργο "Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής
Λάρισα-Βόλος" (Α΄ και Β΄ φάση). Η α΄ φάση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης
γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση
αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.
Η α΄ φάση του έργου, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δημοπρατήθηκε κανονικά και ο ανάδοχος εγκαταστάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου του 2014. Το έργο αυτό βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και ήδη έχει φανεί η μεγάλη βελτίωση της γραμμής.
Η β΄ φάση του έργου, που αφορά στην εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης, έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το 2015, με τη δέσμευση ότι θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, ο χρόνος εκπνέει, η δημοπράτηση δεν έχει προχωρήσει και το έργο βρίσκεται στον «αέρα».
Προφανώς και η υλοποίηση του έργου δεν αποτελεί αρμοδιότητα του Δήμου Βόλου. Ωστόσο, η σημασία του είναι τόσο μεγάλη για την πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή, που δεν μπορεί να αφήνει αδιάφορη τη δημοτική αρχή, η οποία, στον ένα και πλέον χρόνο της θητείας της, δεν έχει καταπιαστεί καθόλου με το έργο αυτό, όπως άλλωστε και με όλα τα μεγάλα έργα της περιοχής ενόψει και του νέου ΕΣΠΑ (π.χ. έργα που προβλέπονται στο master plan του λιμανιού και πρέπει να διεκδικηθεί η ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ).
Για το λόγο αυτό, προτείνουμε το θέμα να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να αποφασιστεί η ανάληψη νέας πρωτοβουλίας από τον Δήμο Βόλου για τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου, σε συντονισμό με την Περιφέρεια Θεσσαλίας».
Η α΄ φάση του έργου, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δημοπρατήθηκε κανονικά και ο ανάδοχος εγκαταστάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου του 2014. Το έργο αυτό βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και ήδη έχει φανεί η μεγάλη βελτίωση της γραμμής.
Η β΄ φάση του έργου, που αφορά στην εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης, έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το 2015, με τη δέσμευση ότι θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, ο χρόνος εκπνέει, η δημοπράτηση δεν έχει προχωρήσει και το έργο βρίσκεται στον «αέρα».
Προφανώς και η υλοποίηση του έργου δεν αποτελεί αρμοδιότητα του Δήμου Βόλου. Ωστόσο, η σημασία του είναι τόσο μεγάλη για την πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή, που δεν μπορεί να αφήνει αδιάφορη τη δημοτική αρχή, η οποία, στον ένα και πλέον χρόνο της θητείας της, δεν έχει καταπιαστεί καθόλου με το έργο αυτό, όπως άλλωστε και με όλα τα μεγάλα έργα της περιοχής ενόψει και του νέου ΕΣΠΑ (π.χ. έργα που προβλέπονται στο master plan του λιμανιού και πρέπει να διεκδικηθεί η ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ).
Για το λόγο αυτό, προτείνουμε το θέμα να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να αποφασιστεί η ανάληψη νέας πρωτοβουλίας από τον Δήμο Βόλου για τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου, σε συντονισμό με την Περιφέρεια Θεσσαλίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου