Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Ν.Στόικος: Να ακυρωθεί η απόφαση προβολής του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ με απευθείας ανάθεση

«Πέραν της ηθικής και πολιτικής πλευράς της υπόθεσης, θεωρώ πως η συγκεκριμένη απόφαση στερείται και νομιμότητας», τονίζει με αναφορά του προς την  Αποκεντρωμένη  Διοίκηση, την οποία κοινοποιεί και στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο δημοτικός σύμβουλος κ.Νίκος Στόικος, εκ μέρους της δημοτικής παράταξης “Επιλογή Ευθύνης”. Πρόκειται συγκεκριμένα για απόφαση που υπέγραψε  ο πρόεδρος του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ, κ.Γ.Βλιώρας, με την οποία προέβη σε απευθείας ανάθεση, ύψους 9.500,00 €, στην κ.Αλίκη Στεφάνου, με αιτιολογία τον σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής για την προβολή των δραστηριοτήτων του ΝΠΔΔ Δήμου Βόλου “ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ”. Ο κ.Στόϊκος παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για την εν λόγω απόφαση, προκειμένου η Αποκεντρωμένη Διοίκηση να έχει τη δυνατότητα να ασκήσει αυτεπάγγελτο έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 226 του Ν. 3852/2010.
Ο κ.Στόικος υποστηρίζει, μεταξύ άλλων,  ότι η συγκεκριμένη δαπάνη αφορά εργασία που ανάγεται στο πλαίσιο των καθηκόντων του υπηρετούντος προσωπικού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ. Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει,  μετά τη λύση του Δημοτικού Ραδιοφώνου, εντάχθηκαν στο προσωπικό του Δήμου πέντε (5) δημοσιογράφοι, εκ των οποίων οι τέσσερις (4) προσφέρουν σήμερα τις υπηρεσίες τους στο Δήμο Βόλου. Στα υπηρεσιακά καθήκοντα των δημοσιογράφων αυτών περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και η διαχείριση της προβολής και επικοινωνίας των δραστηριοτήτων του Δήμου, ενώ, επιπλέον αυτών, ο Δήμαρχος Βόλου έχει προσλάβει δύο (2) Ειδικούς Συνεργάτες σε θέματα Τύπου, ΜΜΕ και δημοσίων σχέσεων, µε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση.  Και καταλήγει: «Σε ένα Δήμο με εκρηκτικά κοινωνικά προβλήματα, δεν είναι αποδεκτό να δαπανώνται χρήματα για προβολή, και μάλιστα από τον δημοτικό φορέα που καταστατικός σκοπός του είναι η παροχή κοινωνικού έργου στον τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών, του πολιτισμού και του αθλητισμού».

Η αναφορά έχει αναλυτικά ως εξής:

«Με την ιδιότητα του μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βόλου, εκλεγμένου με τη δημοτική παράταξη «Επιλογή  Ευθύνης-Πάμε Μπροστά»,  κρίνω σκόπιμο να θέσω υπόψη σας τα ακόλουθα:

Ο πρόεδρος του εν λόγω ΝΠΔΔ, κ. Γιώργος Βλιώρας,   με την υπογραφή της άνω με αριθ.00125/25.2.2015 και αρ. πρωτ. 1760/Π402/ 25.2.2015  απόφασης (ΑΔΑ: 749ΠΟΚ6Υ-ΠΔΦ), προέβη σε απευθείας ανάθεση, ύψους 9.500,00 €, στην Αλίκη Στεφάνου, με αιτιολογία τον σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής για την προβολή των δραστηριοτήτων του ΝΠΔΔ Δήμου Βόλου “ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ”.

Πέραν της ηθικής και πολιτικής πλευράς της υπόθεσης, θεωρώ πως η εν λόγω απόφαση στερείται και νομιμότητας, καθώς η συγκεκριμένη δαπάνη αφορά εργασία που ανάγεται στο πλαίσιο των καθηκόντων του υπηρετούντος προσωπικού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ, δεν προβλέπεται από διάταξη της κείμενης νομοθεσίας,  ούτε εξυπηρετεί, ως λειτουργική, τους σκοπούς του ΝΠΔΔ, στερείται οποιασδήποτε αιτιολογίας, δεν προηγήθηκε απολύτως καμία δημοσιότητα, ώστε να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από περισσότερους ενδιαφερομένους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα,  και να επιλεγεί η ποιοτικά και οικονομικά προσφορότερη, ξεπερνά, δε, το προσήκον μέτρο, αντιβαίνοντας στην αρχή της οικονομικότητας, στην οποία υπόκεινται οι δημοσιονομικές δαπάνες (βλ. και απόφ. Ελ. Συν. 13/2011 - Τμ. VII).

Αναλυτικότερα:

1.Δεν προκύπτει ότι στη δεδομένη χρονική στιγμή, αλλά και το επόμενο διάστημα υπάρχει ανάγκη σχεδιασμού κάποιας ιδιαίτερης προβολής του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ, αφού όλες οι δομές του είναι σε πλήρη λειτουργία, επιπλέον δε, έχει παρέλθει η έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, και επομένως, δεν υπάρχει ανάγκη, είτε διαφήμισης των πολιτιστικών δομών για την προσέλκυση σπουδαστών, είτε των παιδικών σταθμών, που, εξάλλου, συγκεντρώνουν κάθε χρόνο μεγαλύτερο αριθμό παιδιών από αυτόν που μπορούν να εξυπηρετήσουν, είτε των αθλητικών δομών, είτε οποιασδήποτε άλλης δομής και δραστηριότητας.

2. Δεν διατυπώνεται με σαφήνεια και συγκεκριμένους όρους το αντικείμενο της ανάθεσης, αφού με την προαναφερθείσα απόφαση  ανατίθεται στην ανάδοχο ο σχεδιασμός της επικοινωνιακής στρατηγικής για την προβολή του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ εντελώς γενικά και αόριστα, χωρίς καν πρόβλεψη των παραδοτέων και του χρόνου παράδοσής τους. Έτσι, δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί η ποσότητα και η ποιότητα - αποδοτικότητα της εργασίας της αναδόχου, ώστε να είναι δυνατή η εκτίμηση του οφέλους του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ, ούτε, κατά συνέπεια, μπορεί να γίνει κατανοητό και να προσδιοριστεί με ποιον τρόπο καθορίστηκε η αμοιβή της, που αφορά το ιδιαίτερα υψηλό, για τα δεδομένα της εποχής, ποσό των 9.500,00 €.  Επιπλέον, δεν προσδιορίζονται  τα προσόντα (βιογραφικό) της αναδόχου   που θα αναλάβει την ανατιθέμενη εργασία, προκειμένου να μπορεί να διαπιστωθεί η επάρκειά της έναντι μάλιστα άλλων στελεχών (δημοσιογράφων, επικοινωνιολόγων κλπ) που δραστηριοποιούνται στο χώρο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάδοχος απασχολείται εδώ και  πολλούς μήνες ως γραμματέας στο ιδιαίτερο γραφείο του Δημάρχου Βόλου.

3. Οι ανάγκες σχεδιασμού της προβολής ενός δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, όπως είναι ο ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ, και όχι μιας εμπορικής επιχείρησης που λειτουργεί με όρους αγοράς, δεν είναι τόσο εξειδικευμένες, ώστε να μη μπορεί να ανταποκριθεί το προσωπικό –και ιδίως το επιστημονικό προσωπικό- του ΝΠΔΔ,  το οποίο άλλωστε, μέχρι σήμερα, σχεδιάζει και υλοποιεί την προβολή του ΝΠΔΔ αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα (σταθερή προβολή των δομών που λειτουργούν στο πλαίσιο του ΝΠΔΔ και των εκδηλώσεων που οργανώνει, σύνταξη και ηλεκτρονική αποστολή δελτίων τύπου, συνεργασία με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, προβολή συγκεκριμένων δραστηριοτήτων και διοργανώσεων  ακόμη και από τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης, εκδόσεις και φυλλάδια υψηλού επιπέδου κλπ). Επισημαίνεται ότι στο επιστημονικό προσωπικό του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ περιλαμβάνονται και στελέχη με διδακτορικό και μεταπτυχιακούς τίτλους και με πλούσια, πολύχρονη εμπειρία στον τομέα  της επικοινωνίας και της προβολής.

4. Κι αν ακόμα γίνει αποδεκτό ότι αδυνατεί το προσωπικό του ΝΠΔΔ να ασχολείται με το σχεδιασμό της προβολής του, υπάρχει επαρκές προσωπικό ανάλογης ειδικότητας στο Δήμο Βόλου, του οποίου ΝΠΔΔ είναι ο ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ και  ο οποίος (Δήμος Βόλου) μπορεί κάλλιστα να καλύψει τις ανάγκες του στον τομέα του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής, καθώς το αντικείμενο της ανάθεσης εμπίπτει στα καθήκοντα υπηρετούντος προσωπικού του. Συγκεκριμένα, μετά τη λύση του Δημοτικού Ραδιοφώνου, εντάχθηκαν στο προσωπικό του Δήμου πέντε (5) δημοσιογράφοι, εκ των οποίων οι τέσσερις (4) προσφέρουν σήμερα τις υπηρεσίες τους στο Δήμο Βόλου (η πέμπτη είναι αποσπασμένη σε άλλο φορέα). Στα υπηρεσιακά καθήκοντα των δημοσιογράφων αυτών περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και η διαχείριση της προβολής και επικοινωνίας των δραστηριοτήτων του Δήμου, ενώ, επιπλέον αυτών, ο Δήμαρχος Βόλου έχει προσλάβει δύο (2) Ειδικούς Συνεργάτες σε θέματα Τύπου, ΜΜΕ και δημοσίων σχέσεων, µε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Αξιοποιώντας, λοιπόν, την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία, με το άρθρο 15 του Νόμου 4257/2014, δίνει τη δυνατότητα μετακίνησης προσωπικού από τους δήμους προς τα νομικά τους πρόσωπα και το αντίστροφο, ο Δήμος Βόλου έχει τη δυνατότητα και την υποχρέωση, εφόσον παρίσταται ανάγκη, να καλύψει με τη μετακίνηση στον ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ υπηρετούντος υπαλλήλου του - δημοσιογράφου, τις ανάγκες σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής για την προβολή των δραστηριοτήτων του τελευταίου, ώστε να μη δαπανάται άσκοπα δημοτικό χρήμα.

5. Να σημειωθεί ότι λόγω της γνωστής οικονομικής στενότητας που αντιμετωπίζουν όλοι οι Δήμοι, ο Δήμος Βόλου υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε περικοπή της χρηματοδότησης του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ κατά το έτος 2014, ενώ ανάλογη περικοπή προβλέφθηκε και με τον προϋπολογισμό του 2015. Σε ένα Δήμο με εκρηκτικά κοινωνικά προβλήματα, δεν είναι αποδεκτό να δαπανώνται χρήματα για προβολή, και μάλιστα από τον δημοτικό φορέα που καταστατικός σκοπός του είναι η παροχή κοινωνικού έργου στον τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών, του πολιτισμού και του αθλητισμού.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θεωρώ υποχρέωσή μου, με την ιδιότητα του μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βόλου, να σας ενημερώσω για το περιεχόμενο της υπογραφείσας με αριθ.00125/25.2.2015 και αρ. πρωτ.  1760/Π402/ 25.2.2015 απόφασης (ΑΔΑ: 749ΠΟΚ6Υ-ΠΔΦ), σε περίπτωση που τυχόν δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή σας, αν και από την Παρασκευή 6.3.2015 που δημοσιοποιήθηκε το θέμα, οπότε έλαβα κι εγώ γνώση, έχει απασχολήσει ήδη έντονα τα τοπικά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να έχετε τη δυνατότητα να ασκήσετε εμπρόθεσμα αυτεπάγγελτο έλεγχο νομιμότητάς της,  σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 226 του Ν. 3852/2010, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 Ν.4257/2014, σύμφωνα  με την οποία “1. Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων και των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των κοινωφελών επιχειρήσεων, των ΔΕΥΑ και των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών Ο.Τ.Α., καθώς και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευθεί ή εκδοθεί”».

Δεν υπάρχουν σχόλια: