Δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για το γεγονός ότι παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα του Περιφερειακού από τη Γορίτσα μέχρι την έξοδο της αρτηρίας στην παραλιακή οδό Βόλου-Αγριάς, και μάλιστα μέσα στα όρια της συμβατικής προθεσμίας, γεγονός που το πιστώνεται και η ανάδοχος εταιρεία. Αξίζει να θυμίσουμε ότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, που ανέλαβε το 2011, βρήκε το έργο του Περιφερειακού εντελώς τελματωμένο, συνέδεσε, δε, την παρουσία της με την έντονα διεκδικητική στάση, ώστε το έργο να μπορέσει επιτέλους, μετά από περιπέτειες πολλών χρόνων, να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Χάρις στις μεγάλες πιέσεις που ασκήσαμε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και άλλους τοπικούς φορείς, το τμήμα του Περιφερειακού που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία δημοπρατήθηκε στα τέλη του 2011, με προϋπολογισμό 17,6 εκ. ευρώ (μαζί με τις απαλλοτριώσεις), χρήματα που εξασφαλίστηκαν από το τρέχον ΕΣΠΑ.
Σήμερα που βλέπουμε να ολοκληρώνεται η πρόσβαση στην παραλιακή οδό, αισθανόμαστε δικαιωμένοι, αφού ο δρόμος αποκτά επιτέλους έξοδο, ανακουφίζοντας την πόλη του Βόλου από σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα, και ιδιαίτερα τη συνοικία της Νέας Δημητριάδας που δέχεται αυτά τα χρόνια όλο το φορτίο της κίνησης των οχημάτων και μάλιστα σε μια περιοχή με σχολεία και αθλητικούς χώρους.
Ταυτόχρονα, διεκδικήσαμε από την πρώτη στιγμή σθεναρά τους απαιτούμενους πόρους για την περίφημη εργολαβία – «σκούπα», προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σοβαρότατες ελλείψεις του τμήματος Α/Κ Λαρίσης-Γορίτσα, ώστε ο δρόμος να καταστεί επιτέλους ασφαλής και λειτουργικός για τους χρήστες του. Πρόσθετη δυσκολία, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο έργο δεν ήταν επιλέξιμο στο ΕΣΠΑ, ήταν ότι έπρεπε να αναζητηθούν εθνικοί όροι για την κατασκευή του, σε μια εποχή που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είχε μειωθεί δραματικά. Καρπός των έντονων και συντονισμένων πιέσεων που ασκήσαμε ήταν η δημοπράτηση του έργου τον Σεπτέμβριο του 2012, με προϋπολογισμό 6,8 εκατομμύρια ευρώ. Μετά από προσφυγές και άλλες διοικητικές εμπλοκές, ο εργολάβος εγκαταστάθηκε τελικά τον Απρίλιο του 2014, ωστόσο απαιτείται συνεχής παρακολούθηση και πίεση για να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη εργολαβία, πολλώ μάλλον που η προϊστορία με τη συγκεκριμένη ανάδοχο εταιρεία μάς κάνει εξαιρετικά επιφυλακτικούς.
Σε κάθε περίπτωση, το έργο του Περιφερειακού παραμένει ημιτελές και θεωρούμε αδιανόητη και τη σκέψη ακόμη ότι θα μπορούσε να παραμείνει ημιτελές. Χρέος όλων μας, πρωτίστως της Δημοτικής Αρχής, είναι να το θέσουμε ως βασική προτεραιότητα της πόλης εν όψει και του νέου ΕΣΠΑ, συνεχίζοντας τη σθεναρή διεκδίκηση. Προτεραιότητα πλέον έχει η παράκαμψη της Αγριάς, ώστε να ολοκληρωθεί ένα έργο που θα δώσει ανάσα και αναπτυξιακή ώθηση στην Αγριά, αλλά και θα διευκολύνει την πρόσβαση των επισκεπτών στο Πήλιο, έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της χώρας. Ταυτόχρονα, η ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Ι/Κ Μπουρμπουλήθρας έως Α/Κ Λαρίσης και η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, αφού πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας για την πόλη, δεδομένου ότι η κατασκευή του θα ανακουφίσει σημαντικά την κυκλοφορία της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου