Ξεκίνησαν την τρέχουσα εβδομάδα οι εργασίες
βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων, σύμφωνα με τις μελέτες που ενέκρινε
και δημοπράτησε το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου. Η ανάδοχος εταιρία εγκαταστάθηκε
ήδη στην οδό Φερών από όπου έγινε η έναρξη των εργασιών. Όπως είναι γνωστό,
στην απόφαση της παρούσας Δημοτική Αρχής για οριστική παραλαβή του έργου, το οποίο είχε
υλοποιήσει ο πρώην Δήμος Βόλου, ενσωματώθηκαν οι σχετικές παρατηρήσεις –
προϋποθέσεις της Επιτροπής Παραλαβής του έργου, που προέβλεπαν σειρά
παρεμβάσεων ώστε το υφιστάμενο δίκτυο να αποδοθεί στους χρήστες του λειτουργικό
και ασφαλές. Με βάση την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η
Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου προχώρησε στην εκπόνηση μελέτης για την
αποκατάσταση του δικτύου, η οποία επίσης εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο
Βόλου και υλοποιείται σταδιακά σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου.
Ήδη έχουν δημοπρατηθεί δύο τμήματα της μελέτης,
συνολικού προϋπολογισμού 100.000€. Το πρώτο έργο προβλέπει αναμόρφωση του
δικτύου στην οδό Φερών και μεταφορά του ποδηλατόδορμου επί του πεζοδρομίου
καθώς και αποξήλωση στην οδό Γιαννιτσών και στο τμήμα της οδού Μεταμορφώσεως,
από την οδό Στρατηγού Μακρυγιάννη έως και Παλαμά. Οι σχετικές εργασίες,
ειδικότερα, περιλαμβάνουν αποξηλώσεις των νησίδων σκυροδέματος, καθώς και του
παλαιού ασφαλτοτάπητα όπου απαιτείται, αποκαταστάσεις της επιφάνειας του
δικτύου, νέες διαγραμμίσεις, σημάνσεις και τοποθέτηση μεταλλικών ανακλαστήρων
“μάτια γάτας”. Επίσης προβλέπονται ανακατασκευές ρείθρων και αποκαταστάσεις
οδοστρώματος.
Το δεύτερο έργο, το οποίο επίσης έχει δημοπρατηθεί
και θα ξεκινήσει αφού ξεπεραστούν διαδικαστικές εμπλοκές που προέκυψαν από
ενστάσεις, περιλαμβάνει παρεμβάσεις στις οδούς Ρήγα Φεραίου, Μικρασιατών,
Εθνικής Αντιστάσεως, Στρατηγού Μακρυγιάννη και Δημητρίου Πολιορκητού. Οι
παρεμβάσεις αυτές αφορούν διαμόρφωση των διασταυρώσεων, δημιουργία εσοχών στα
πεζοδρόμια για τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, οριοθέτηση της κυκλοφορίας των
οχημάτων με την κατά μήκος συνεχή διαγράμμιση, καθαίρεση παράνομων ραμπών και
τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών. Οι δύο εργολαβίες είναι συνολικής διάρκειας
τεσσάρων μηνών και μετά την ολοκλήρωσή τους, το βασικότερο τμήμα του παλιού
δικτύου ποδηλατοδρόμων θα αποκτήσει στοιχεία λειτουργικότητας και χρηστικότητας
με ασφάλεια.
«Επιλέξαμε το δύσκολο δρόμο, αποφύγαμε ισοπεδωτικές
λογικές του τύπου να ξηλωθεί το “έκτρωμα”», τόνισε σε δήλωσή του ο Αντιδήμαρχος
Τεχνικών Υπηρεσιών Φώτης Λαμπρινίδης. «Με τον τρόπο αυτό», συνέχισε,
«αποτρέψαμε το να επιστραφεί στο αυτοκίνητο δημόσιος χώρος στο κέντρο της πόλης
και τις συνοικίες, καθώς επίσης την όχληση και τη ρύπανση. Αντίθετα, με βάση
και τη σταθερή θέση μας υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας, διασφαλίσαμε την απόδοσή του στην ήπια
κυκλοφορία, σε όφελος των πεζών και των ποδηλατών. Αυτό που προέχει πλέον,
είναι η στήριξη της λειτουργίας του δικτύου από τους άμεσα ενδιαφερόμενους,
δηλαδή τους φίλους του ποδηλάτου και της ήπιας κυκλοφορίας. Από την πλευρά τους οι τοπικές αρχές, Δήμος,
Αστυνομία, χρειάζεται να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες. Μαζί με τις όποιες
παρατηρήσεις για τη βελτίωση του δικτύου, χρειάζεται η στήριξη και η συνέργια
όλων για την ενσωμάτωση και τη θετική αποδοχή του δικτύου στην καθημερινή
λειτουργία της πόλης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου