Την ανάγκη να αναληφθούν άμεσες και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες, ώστε να
αποκατασταθεί η χαμένη αξιοπιστία της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, υπογραμμίζει
ο Δήμαρχος Βόλου κ.Πάνος Σκοτινιώτης σε έγγραφό του προς τους Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους του ΟΣΕ κ.Π.Θεοφανόπουλο
και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.Α.Ζηλιασκόπουλο αντίστοιχα. Ο κ.Σκοτινιώτης απευθύνει το έγγραφο
με αφορμή επιστολή του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας προς την ηγεσία του
Οργανισμού, στην οποία καταγράφονται τα σοβαρά προβλήματα της γραμμής Βόλου-Λάρισας και επισημαίνεται ο κίνδυνος η συνεχής
απαξίωση της γραμμής να οδηγήσει σε σιδηροδρομική απομόνωση το Βόλο από το
κεντρικό δίκτυο και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ.Σκοτινιώτης δεν παραλείπει να υπενθυμίσει στους
δυο Προέδρους τις σημαντικές ανακοινώσεις, που είχαν γίνει από τους ίδιους κατά
τη διάρκεια συσκέψεων στο Δημαρχείο Βόλου τα προηγούμενα χρόνια, για την πορεία των έργων του ΟΣΕ και τον
προγραμματισμό σε σχέση με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή.
Αναλυτικά, στο έγγραφο αναφέρονται
τα ακόλουθα:
«Τα τρία τελευταία χρόνια
αναπτύξαμε μια ιδιαίτερα γόνιμη συνεργασία, προκειμένου να αποτραπεί ο
διαφαινόμενος κίνδυνος σιδηροδρομικής απομόνωσης του Βόλου, που θα μείωνε σημαντικά
την ανταγωνιστική θέση της περιοχής μας. Κεντρικός στόχος μας ήταν η εξασφάλιση χρηματοδότησης και η
υλοποίηση του έργου ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής
Βόλου-Λάρισας, ως πρώτου βήματος για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση ολόκληρου
του Θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία μας στο Δημαρχείο της
πόλης μας στις 8.3.2014, διαπιστώθηκαν τα σημαντικά βήματα που είχαν γίνει στο
διάστημα που μεσολάβησε από την αντίστοιχη
σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί πριν από δύο χρόνια, και πάλι στο
Δημαρχείο. Στο διάστημα αυτό, συγκεκριμένα, κατέστη δυνατό να εξασφαλιστεί,
παρά την τεράστια οικονομική στενότητα, η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων και ήδη υλοποιείται η α΄φάση του και προχωρούν οι
διαδικασίες για την υλοποίηση της β΄φάσης.
Στη σύσκεψη εκείνη, εξάλλου, παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του ΟΣΕ, της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για την περιοχή μας, και συγκεκριμένα ανακοινώθηκε η
εργολαβία συντήρησης του παραδοσιακού τρένου Πηλίου, από τα Άνω Λεχώνια έως τις
Μηλιές, καθώς επίσης η εκπόνηση της μελέτης για τη σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού,
εφαπτόμενη με το αεροδρόμιο, με τις δύο ΒΙΠΕ Βόλου και στη συνέχεια με το
λιμάνι, ώστε να επιδιωχθεί εντός του 2014 η ένταξη του έργου στα διευρωπαϊκά
δίκτυα. Επιπλέον, σε πρόσφατη συνάντησή μας στην Αθήνα, συζητήσαμε διεξοδικά το
σχεδιασμό για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το τρένο στο πλαίσιο
διεκδίκησης από το Βόλο του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης
2021.
Θεωρούμε αυτονόητο πως μέχρι να ολοκληρωθεί η υλοποίηση του σχεδιασμού
αυτού θα πρέπει να γίνονται συνεχή βήματα, προκειμένου ο σιδηρόδρομος να
γίνεται πιο ελκυστικός και να κερδίζει καινούργιους φίλους στην περιοχή μας.
Δυστυχώς, όμως, αντί να γίνονται βήματα μπροστά - ειδικά στη γραμμή
Βόλου-Λάρισας-, γίνονται βήματα προς τα
πίσω, όπως προκύπτει από την επιστολή που σας απέστειλε ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, η οποία
δημοσιεύεται στο σημερινό τοπικό τύπο. Ακινητοποιημένα τρένα, μεγάλες
καθυστερήσεις, χαμένες ανταποκρίσεις και ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού,
φαίνεται πως αποτελούν καθημερινή πραγματικότητα, που οδηγεί σε συνεχή απαξίωση
τη γραμμή Βόλου-Λάρισας και σε σιδηροδρομική απομόνωση το Βόλο από το κεντρικό
δίκτυο και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Αναγνωρίζοντας το ενδιαφέρον που έχετε επιδείξει για την περιοχή μας,
περιμένουμε άμεσες και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες εκ μέρους σας, ώστε να αποκατασταθεί η χαμένη αξιοπιστία της
γραμμής Βόλου-Λάρισας. Πρόκειται για το σημαντικότερο περιφερειακό δίκτυο, που
με το κατάλληλο τροχαίο υλικό, τις υποδομές και το απαραίτητο προσωπικό, μπορεί
να αποκτήσει το μερίδιο που δικαιούται στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων».
Το έγγραφο του Δημάρχου Βόλου κοινοποιείται στους Βουλευτές του Νομού
Μαγνησίας, στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, στο ΤΕΕ Νομού Μαγνησίας και στον Σύνδεσμο
Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου