Πρόταση για τη χρηματοδότηση υπηρεσίας με αντικείμενο τη «Διαχείριση αιτημάτων καθημερινότητας του πολίτη», υποβάλλει ο Δήμος Βόλου στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «ΤΠΕ και Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής», όπως κατά πλειοψηφία αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο στη χθεσινή του συνεδρίαση. Η υπηρεσία αυτή θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στην υπηρεσία «Ψηφιακή πύλη ενημέρωσης του πολίτη», δηλαδή στο portal του Δήμου Βόλου, δημιουργώντας πλέον ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης και εξυπηρέτησης των αιτημάτων καθημερινότητας του πολίτη.
Όπως τόνισε στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Βόλου κ.Πάνος Σκοτινιώτης, μετά από τη δημιουργία του νέου portal του Δήμου, το οποίο ήταν προσφορά του ΚΕΤΕΑΘ, η Δημοτική Αρχή προχώρησε στη δημιουργία ψηφιακής πύλης για την ενημέρωση του πολίτη. Σύμφωνα με μετρήσιμα στοιχεία, η υπηρεσία αυτή έχει ήδη βελτιώσει δραστικά την ηλεκτρονική επικοινωνία του Δήμου με τους δημότες. Τώρα, ο Δήμος επιδιώκει να κάνει ένα ακόμη βήμα, αξιοποιώντας τη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική διαχείριση της εξυπηρέτησης αιτημάτων των πολιτών.
«Στόχος μας είναι να μπορεί ο κάθε πολίτης πλέον να παρακολουθεί την εξέλιξη του αιτήματός του ηλεκτρονικά, και να μην είναι αναγκαία η επικοινωνία με την υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτό κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα συνολικά για την ελληνική δημόσια διοίκηση, ώστε και οι ανθρώπινοι πόροι να αξιοποιούνται καλύτερα και η αδιαφάνεια και η διαφορά να καταπολεμούνται πιο αποτελεσματικά», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ.Σκοτινιώτης και πρόσθεσε ότι μέσα από τη λειτουργία της υπηρεσίας αυτής «ο Δήμος έρχεται στον πολίτη και όχι ο πολίτης στον Δήμο».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ.Σκοτινιώτης υπενθύμισε ότι ο Δήμος Βόλου έχει καθιερώσει επίσης το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, το οποίο, σε συνδυασμό και με τον τρόπο που από τον πρώτο κιόλας μήνα της παρούσας θητείας γίνεται η διαχείριση, αρχειοθέτηση και αποστολή όλων των εγγράφων του Δημοτικού Συμβουλίου, συνέβαλε στην εξοικονόμηση χρημάτων από τη δραστική μείωση των εκτυπώσεων, στην ορθολογικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών και προπάντων στη διαφανή διακίνηση των εγγράφων.
Άμεσα και στοχευμένα
Ο Διευθυντής Προγραμματισμού, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Νέων Τεχνολογιών κ.Στάθης Νικηφόρου εξήγησε στην εισήγησή του ότι αντικείμενο του έργου «Διαχείριση αιτημάτων καθημερινότητας του πολίτη» αποτελεί η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης διαδικτυακής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα καταγράφονται τα αιτήματα των πολιτών και στην συνέχεια θα γίνεται διαχείρισή τους με απλό τρόπο από το προσωπικό του Δήμου. Πρόκειται, δηλαδή, για μια ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης θα μπορεί να μεταφέρει στις Υπηρεσίες του Δήμου, άμεσα και στοχευμένα στο ανάλογο τμήμα, το αίτημά του, τυχόν προβλήματα, καταγγελίες κλπ. Ο κυριότερος σκοπός του συστήματος αυτού είναι να παρέχει απλή και αυτοματοποιημένη λειτουργία στις υπηρεσίες ενός Δήμου, για την καταγραφή, παρακολούθηση και απάντηση των αιτημάτων που προέρχονται από τον δημότη.
Το Πληροφοριακό Σύστημα θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου (Internet) και με την χρήση του προγράμματος περιήγησης του λειτουργικού συστήματος (Browser), ώστε να είναι προσβάσιμο από οποιονδήποτε ηλεκτρονικό υπολογιστή, με σύνδεση στο διαδίκτυο και δεν θα απαιτεί την οποιαδήποτε εγκατάσταση στον χώρο του Δήμου ή οποιαδήποτε αγορά σε εξοπλισμό. Θα δίνεται παράλληλα η δυνατότητα στη διοίκηση του Δήμου να αξιολογεί τη λειτουργία του μηχανισμού αντιμετώπισης των αιτημάτων των πολιτών. Επιπλέον, το σύστημα θα συγκεντρώνει, απεικονίζει και διαχειρίζεται πληροφορίες και δεδομένα του Δήμου που αφορούν τα αιτήματα με σκοπό να βελτιωθούν οι υπηρεσίες του Δήμου.
270 αιτήματα σε ένα χρόνο
Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές του 2013 στο Δήμο Βόλου λειτουργεί συστηματικά το Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας και Επικοινωνίας των πολιτών με το Δήμο Βόλου. Στο πλαίσιο της λειτουργίας του εντάσσεται και η διαχείριση των αιτημάτων των δημοτών. Τα αιτήματα κατατίθενται ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή αυτοπροσώπως από τους δημότες. Οι απαντήσεις δίνονται άμεσα και υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης του κάθε αιτήματος έως τη διεκπεραίωσή του.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, κατά τη διάρκεια ενός έτους λειτουργίας της νέας ιστοσελίδας του Δήμου Βόλου, παρακολουθούνται ηλεκτρονικά 270 αιτήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα έχουν απαντηθεί και κάποια άλλα – τα πλέον πρόσφατα - βρίσκονται σε διαδικασία διεκπεραίωσης. Από τον Ιούνιο του 2013 λειτουργεί και η τηλεφωνική γραμμή 15242 (αστική χρονοχρέωση) για την εξυπηρέτηση των δημοτών που δεν έχουν τη δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου.
Οι επισημάνσεις και υποδείξεις των δημοτών είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τις υπηρεσίες του Δήμου Βόλου, καθώς γνωστοποιούνται άμεσα προβλήματα τα οποία η κάθε υπηρεσία δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει στο σύνολό τους. Παράλληλα οι δημότες εξυπηρετούνται ή λαμβάνουν απαντήσεις χωρίς να χρειαστεί να ψάχνουν οι ίδιοι την υπηρεσία που θα τους εξυπηρετήσει καθώς και τους αρμόδιους υπαλλήλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου