Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Συνολική πρόταση του Δήμου Βόλου για τη συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου

Την απόδοση της αρμοδιότητας συντήρησης και επίβλεψης της Περιφερειακού οδού του Βόλου στις υπηρεσίες της Περιφέρειας και, αντίστοιχα, την ανάληψη από το Δήμο Βόλου της συντήρησης του τμήματος της Εθνικής Οδού με αρ. 34 «Βόλος-Νεοχώρι-Τσαγκαράδα», από το Βόλο μέχρι και το σημείο συμβολής με την Περιφερειακή οδό στην Αγριά, προτείνει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης με έγγραφό του στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, στο πλαίσιο μιας συνολικής και υπεύθυνης αντιμετώπισης των θεμάτων συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου της περιοχής.
Αναλύοντας το σκεπτικό της πρότασής του ο κ. Σκοτινιώτης τονίζει μεταξύ άλλων ότι η Οδική Παράκαμψη του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου («Περιφερειακός Δρόμος»),  με απόφαση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κατατάχθηκε στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο. Tα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου οδικού τμήματος είναι αυτά του Αυτοκινητοδρόμου, αφού διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), κεντρική διαχωριστική νησίδα, έξι μεγάλες γέφυρες, μία κοιλαδογέφυρα, μία σήραγγα, τέσσερις πεζογέφυρες, πλήθος κιβωτοειδών οχετών κλπ, δηλαδή χαρακτηριστικά ανάλογα με αυτά που διαθέτουν ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ και η Εγνατία Οδός.
«Είναι προφανές ότι η παρακολούθηση και ομαλή λειτουργία ενός έργου τέτοιας πολυπλοκότητας, διαστάσεων και εμβέλειας (ουσιαστικά πρόκειται για αυτοκινητόδρομο), απαιτεί εξειδικευμένη και αδιάλειπτη συντήρηση», υπογραμμίζει ο κ. Σκοτινιώτης και προσθέτει: «Οι υπηρεσίες του σημερινού Δήμου Βόλου είναι επιφορτισμένες με τη συντήρηση του οδικού δικτύου της πόλης μας. Οι δημοτικές οδοί ουδεμία σχέση έχουν με τα χαρακτηριστικά του Περιφερειακού δρόμου. Για τη συντήρηση και τη λειτουργία του Περιφερειακού απαιτείται εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό, όπως επίσης ανάλογος τεχνικός εξοπλισμός, τα οποία διαθέτουν μόνο οι υπηρεσίες που συντηρούν το εθνικό δίκτυο της χώρας. Είναι φανερό ότι η έλλειψη της απαιτούμενης εμπειρίας και τεχνογνωσίας θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στη συντήρηση και ασφαλή λειτουργία της  Περιφερειακής οδού».
Εξάλλου, ο Δήμαρχος Βόλου επισημαίνει ότι ο Περιφερειακός δρόμος μέχρι και σήμερα, εκτός από το τμήμα Κραυσίνδωνα έως Γορίτσα, είναι υπό κατασκευή, ενώ αναμένεται και μελλοντικά να κατασκευαστούν οι επεκτάσεις του προς Λεχώνια και η είσοδος από την πλευρά της Νέας Αγχιάλου. Αλλά και για το μόνο τμήμα του Περιφερειακού που έχει παραληφθεί οριστικά, δηλαδή το τμήμα από Κραυσίνδωνα έως Γορίτσα, στο πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής του από την Περιφέρεια Θεσσαλίας γίνεται ιδιαίτερη μνεία για υπολειπόμενες εργασίες, οι οποίες αναμένεται να εκτελεστούν με την εργολαβία-«σκούπα» του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Για όλους αυτούς τους λόγους και με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σωστή συντήρηση μιας σημαντικής οδού του εθνικού δικτύου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Σκοτινιώτης, κρίνεται αναγκαία η τροποποίηση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και η απόδοση της αρμοδιότητας συντήρησης και επίβλεψης της Περιφερειακού οδού του Βόλου στις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Συγκεκριμένα, το αίτημα αφορά την τροποποίηση της  υπ’ αριθμ. 2924/48489/2009  (ΦΕΚ Β 1573/31.07.2009) απόφασης και την ανάθεση της αρμοδιότητας συντήρησης της Περιφερειακού οδού του Βόλου στις υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, οι οποίες έχουν και την ευθύνη των τμημάτων της Εθνικής Οδού με αρ.6 («Λάρισα-Βόλος) και αρ.30 («Βόλος-Νέα Αγχίαλος-Μικροθήβες»), συνέχεια των οποίων αποτελεί ο Περιφερειακός δρόμος. Αυτό προκύπτει ως λογική συνέπεια, καθώς ο Περιφερειακός δρόμος μετά την ολοκλήρωσή του θα αποτελεί το συνδετήριο άξονα των Εθνικών Οδών με αρ. 6 «Λάρισα-Βόλος» και 30 «Βόλος-Νέα Αγχίαλος-Μικροθήβες», με την Εθνική Οδό με αρ. 34 «Βόλος-Νεοχώρι-Τσαγκαράδα», γεγονός που θα διευκολύνει το έργο ενιαίας συντήρησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου Νομού Μαγνησίας από μία υπηρεσία συντήρησης.
«Με αυτό το δεδομένο και επειδή κάθε άλλο παρά είναι στις προθέσεις μας η μετάθεση ευθυνών, σε περίπτωση που οι υπηρεσίες της Περιφέρειας αδυνατούν να ανταποκριθούν στη συντήρηση όλου του εθνικού δικτύου, ο Δήμος Βόλου θα μπορούσε, παρότι βρίσκεται εκτός του αστικού ιστού, να αναλάβει τη συντήρηση του τμήματος της Εθνικής Οδού με αρ. 34  από το Βόλο μέχρι και το σημείο συμβολής με την Περιφερειακή οδό στην Αγριά, το οποίο δεν έχει ανάλογα χαρακτηριστικά Αυτοκινητόδρομου ενώ, μετά τη λειτουργία της Περιφερειακής οδού, θα έχει και σχετική αυτοτέλεια», καταλήγει στο έγγραφό του προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: